سهیل ساعی گفت: جشنواره تئاتر فجر چند سالی است که هیاهو و هیجان سال‌های قبل را ندارد که یکی از دلایل آن تئاتر های خصوصی است.

جشنواره تئاتر فجر هیاهو وهیجان سال‌های قبل را نداردسهیل ساعی کارگردان نمایش « افرا یا روز می‌گذرد» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: نمایش «افرا یا روز می‌گذرد» نوشته بهرام بیضایی است که این نمایش را در تیر و مرداد ۱۳۹۷ در سالن سنگلج بر روی صحنه بردیم.

وی افزود:این نمایش درباره معلم جوانی است که معتمد محل بوده و یک سری اتفاقات توسط خانم شازده بدر الملوک رخ می‌دهد که اعتبار او را زیر سوال برده و همه به او بدبین می شوند و اتهام دزدی می‌زنند. در واقع این نمایش درباره  پیام دوستی و روابط انسانی صحبت می‌کند.

وی افزود: این نمایش نامه را سال ۱۳۸۶ زمانی که بهرام بیضایی آن را به روی صحنه برد، دیدم. دغدغه به روی صحنه بردن نمایش را داشتم که اوایل امسال این توفیق نصیب من شد.

ساعی در خصوص تمرین نمایش گفت: از اردیبهشت ماه تمرین نمایش آغاز و حدود ۲ ماه  طول کشید و حالا برای جشنواره نیز حدود یک ماهی است که در حال تمرین هستیم.

وی با اشاره به اینکه سال‌های قبل به عنوان بازیگر در جشنواره‌ها حضور داشتم، ولی امسال به عنوان کارگردان در جشنواره شرکت می‌کنم، بیان کرد:از نظر من جشنواره تئاتر فجر سال گذشته از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود و برنامه‌ها با نظم خاصی اجرا نمی‌شد و خیلی از گروه‌ها به نتایج و مراحل بازبینی معترض بودند. ولی جشنواره امسال تا کنون با نظم خوبی پیش رفته و آثار راه یافته بسیار قابل تحسین هستند. کار‌های جشنواره فجرامسال از نمایش‌هایی است که قبلا اجرای عموم داشته اند و امتحان خود را قبل از جشنواره پس داده است.

ساعی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر فجر چند سالی است که هیاهو وهیجان سال‌های قبل را ندارد و دلایل آن هم به تئاتر‌های خصوصی باز می‌گردد، گفت: سالن‌های خصوصی روز به روز در حال افزایش هستند. سال‌های قبل ابتدا کار وارد جشنواره می‌شد، نمایش دیده می‌شد و سپس کار برای اجرای عموم به روی صحنه می‌رفت. به همین دلیل رقابت‌ها بسیار کمتر شده و از هیجان جشنواره کاسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار