رئیس اداره گمرک کاشان گفت: بیش از ۲۰۴ میلیون دلار کالا و صدر نشینی فرش در راس آن در ۱۰ ماه نخست امسال با افزایش کمی و کیفی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.

علی مراد نوروزی، مسئول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: کالا‌هایی با ارزش ۲۰۴ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۳۰۷ دلار به وزن ۱۳۲ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۷۴ کیلوگرم در ۱۰ ماهه نخست سال جاری از کاشان به مقصد کشور‌های خارجی صادر شده است.

وی افزود: صادرات کالا از کاشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد از نظر ارزش و ۱۴۵ درصد از نظر وزن افزایش داشته است.

به گفته وی، فرش ماشینی، باسکول، میلگرد، ورق فولادی، محصولات لبنی، ژل آتشزا، سنگ ساختمانی، لوله‌های چدنی داکتیل، رگال فرش، ظروف آشپزخانه، فروسیلسیم، کارتن پلاست، مواد شوینده، گلاب و اسانس، گونی، نمد، سیم مسی، الیاف مصنوعی، مواد پی وی سی، میلگرد، مفتول مسی، لنت ترمز، انواع ظرف‌های آرکوپال، آلومینیوم، کولر آبی، انواع نخ، مواد شوینده و آبلیمو از جمله کالا‌های صادراتی شهرستان کاشان است.

مسئول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان، با اشاره به اینکه عراق و افغانستان بیشترین مقصد کالا‌های صادراتی کاشان بوده است تصریح کرد: عراق، افغانستان، ارمنستان، استرالیا، بحرین، امارات، پاکستان، چین و تاجیکستان مقصد کالا‌های صادراتی کاشان بوده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه، فرش ماشینی و فولاد در این مدت بیشترین کالا‌های صادراتی از شهرستان کاشان را تشکیل دادند گفت: در این مدت ۱۲ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۲۶۹ کیلوگرم فرش ماشینی به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۹۲ دلار از کاشان به خارج از کشوری صادر شده است.

شایان ذکر است: شهرستان افزون بر ۳۶۵ هزار نفری کاشان، بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ فعال دارد.
 
انتهای پیام/م
 

افزایش کمی و کیفی صادرات کالا از کاشان به خارج از کشور

برچسب ها: گمرک ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.