حزب کارگر و حزب ملی اسکاتلند بر مخالفت قاطع خود با خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حزب کارگر و حزب ملی اسکاتلند خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را مخرب و خسارت بارترین گزینه ترک اتحادیه اروپا توصیف و بر مخالفت قاطع خود با آن تاکید کردند.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس امشب در جلسه بررسی طرح اصلاح شده دولت انگلیس برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان این کشور با ارائه طرح ممنوع شدن خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: این وظیفه ماست که در برابر گزینه مخرب و خسارت بار خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا سد ایجاد کنیم.

ایان بلکفورد، رهبر نمایندگان حزب ملی اسکاتلند که سومین حزب بزرگ انگلیس محسوب می‌شود نیز با زیانبار خواندن خروج بدون توافق انگیس از اتحادیه اروپا حمایت خود را از موضع جرمی کوربین در رد خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا اعلام کرد.

شماری زیادی از سیاستمداران و اقتصاددانان هشدار داده اند خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا خسارت بارترین گزینه برای این کشور است که می‌تواند علاوه بر مشکلات گسترده سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی حتی به کمبود شدید مواد غذایی و دارویی منجر شود.

این در حالی است که نخست‌وزیر انگلیس تهدید کرده است در صورتی که نمایندگان به توافقش با اتحادیه اروپا رای مثبت ندهند خروج بدون توافق تنها گزینه باقی مانده است.

امشب قرار است بر سر توافق اصلاح شده نخست‌وزیر درباره چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای‌گیری شود.

دو هفته پیش نیز لایحه توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا با ۴۳۲ رای مخالف از مجموع ۶۳۴ رای با شکست تاریخی مواجه شد و رکورد مخالفت نمایندگان با یک لایحه دولت را در تاریخ سیاسی این کشور شکست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار