دوره ضمن خدمت جریان شناسی با حضور حجت الاسلام موسوی از پژوهشگران حوزه امام شناسی، ویژه کارکنان ستادی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت السلام و المسلمین سید محمد موسوی، از اساتید حوزه علمیه و پژوهشگران امامت، در دوره ضمن خدمت جریان شناسی که ویژه کارکنان ستادی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز برگزارشد، با بیان اینکه موضوع امامت در مبانی دین مبین اسلام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: شناخت جایگاه ولایت و امام بسیار مهم است و تا زمانی که شناخت درست و صحیح در موضوع ولایت صورت نگیرد در تمام قدم‌های بعدی مشکل به وجود می‌آید.

بحث های علمی در خصوص امام شناسی در جامعه یک ضرورت است

وی با اشاره به روایت " اگر کسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد با مرگ جاهلیت مرده است " بیان داشت: بحث‌های مهم و علمی در خصوص امام شناسی و جریان شناسی در جامعه یک ضرورت است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که وقتی به خوبی جایگاه نبوت در جامعه مورد تشریح قرار گیرد، اهمیت امامت نیز تبیین خواهد شد اظهار کرد: خداوند کریم در آیات متعددی به عظیم الشان بودن پیامبر اسلام و جایگاه والای ایشان نسبت به سایر پیامبران اشاره می‌کنند که خود نشان از اهمیت موضوع جانشینی پس از ایشان می‌کند.

بحث های علمی در خصوص امام شناسی در جامعه یک ضرورت است

این استاد حوزه و پژوهشگر ولایت با اشاره به دیدگاه اهل سنت در خصوص جانشینی پس از پیامبر (ص) اذعان داشت: وجود ویژگی‌های ممتازی همچون شجاعت، علم و ایمان کامل در شخصیت امام علی (ع) حتی طبق معیار‌های اهل سنت نشان از شایستگی ویژه‌ای ایشان نسبت به امر جانشینی پس از پیامبر حکایت دارد.

وی این حدیث امام علی (ع) که فرموده اند "‌ای مردم! هر چه می‌خواهید از من سؤال کنید قبل از این که من از میان شما بروم " را نشان از میزان علم لدنی ایشان دانست و افزود: همواره پیامبر اکرم (ص) امیرالمومنین را به عنوان یک الگو برای ایمان کامل معرفی می‌کنند.

بحث های علمی در خصوص امام شناسی در جامعه یک ضرورت است

انتهای پیام/گ

لزوم برگزاری دوره‌های امام شناسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.