رضا الفت نسب گفت: موضوع بیمه شدن افراد شاغل در کسب و کارهای مجازی در انتظار تایید نهایی سازمان تامین اجتماعی است.

بیمه‌ شاغلین در کسب‌وکارهای مجازی در انتظار تایید تامین اجتماعیبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی ایران، پیرامون پاسخ سرپرست سازمان تامین اجتماعی در خصوص وضعیت بیمه در کسب‌وکارهای اینترنتی (لینک)، گفت: زمانی که مرحوم نوربخش در سازمان تامین اجتماعی حضور داشت، جلسات متعددی برقرار و مشخص شد که رابطه‌ کارگری و کارفرمایی در یک سری مشاغل از مله تاکسی‌های آنلاین برقرار نمی شود؛ چراکه این افراد غالبا شاغل هستند و به طور دائم در این شغل حضور ندارند.

وی، ادامه داد: نهایتا این موضوع به دستورالعملی تبدیل و منتشر شد و در شهریور ماه سال جاری زدا برای کل کشور ابلاغ کرد و مقرر شد ساز و کاری چیده شود و افراد از طریق اتحادیه‌  کسب و کارهای مجازی که متولی فعالیت‌های صنفی در فضای مجازی است، مراجعه کنند و همچنین بحث بیمه به صورت توافقی انجام شود.

سخنگوی اتحادیه‌ کسب‌وکارهای مجازی ایران اظهار کرد: در سایت اتحادیه اقدامات لازم را انجام دادیم، فراخوان انجام شده و منتظر سازمان تامین اجتماعی هستیم که متاسفانه پاسخ تلفن ما را هم نمی‌دهند، گویا بعد از فوت  نوربخش شیوه‌ی ارتباطی  زدا تغییر کرده است.

الفت نسب، افزود: تاکسی‌های آنلاین بحث مهمی برای سازمان تامین اجتماعی بود که پیش بردیم. سرپرست سازمان تامین اجتماعی، بحث معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را گفتند که این سازمان دولتی به استارت آپ‌ها مخصوصا تاکسی‌های اینترنتی کمک‌های خوبی کرده اند و متولی نیستند بلکه سازمانی هستند که فرایندهای مختلف کسب‎و‌کارها در دولت را تسهیل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار