مدیر درمانگاه مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کشف داروی جدید برای ترک اعتیاد از سال ۹۰ آغاز، اما تولید آن به تازگی رونق گرفته است.

علیرضا نوروزی مدیر درمانگاه مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درمان اعتیاد با کمک تنتور تریاک اظهار کرد: بعد از انجام برخی پژوهش‌ها و تحقیقات روشی با نام درمان با تنتور اُپیوم ابداع شد که این طرح در سال ۸۸ به صورت آزمایشی به عنوان تنتور تریاک یا همان شربت تریاک در مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به اجرا درآمد.

روشی به نام تنتور اُپیوم  برای درمان اعتیاد/ درمان اعتیاد با تریاک

وی ادامه داد: بعد از بررسی نتایج بدست آمده از این طرح آزمایشی وزارت بهداشت تاثیرات مثبت این روش را تأیید کرد و در نهایت در سال ۹۰ این مرکز درمانی به صورت جدی شروع به فعالیت در این حوزه کرد و این درحالی بود که درمان‌های دارویی هم از طریق این مرکز اداره می‌شد.

دارویی از ترکیب تریاک و الکل

نوروزی گفت: تنتور اپیوم مخلوطی تریاک در محلول الکل و آب است که حدود ۱۰ درصد آن را تریاک و مابقی را الکل و آب تشکیل می‌دهد و  استفاده دارویی برای این محلول در نظر گرفته شده است.

مدیر درمانگاه مطالعات اعتیاد بیان کرد: متاسفانه بعد از یک دوره کوتاه فعالیت،  برخی مشکلات اجرایی و محدودیت‌‌های مرکز درمانی این پروژه را  متوقف کرد  اما به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران این مرکز مجددا اقدام به درمان بیماران از این طریق کرده است.

وی با اشاره به اینکه  تفاوت‌هایی در این دوره نسبت به دوره قبل وجود دارد؛ این بار به جای آنکه فرد بیمار فرایند گروه درمانی خود را در بیرون از مرکز بگذراند می‌تواند از کمک‌ها و راهنمایی‌های داخل مرکز و به صورت رایگان استفاده ‌کند.

روشی به نام تنتور اُپیوم  برای درمان اعتیاد/ درمان اعتیاد با تریاک

نوروزی بیان کرد: مزیت های استفاده از این روش افزایش تنوع گزینه‌های درمانی برای بیماران است؛‌همچنین برای کسانی که نسبت به این روش حس بهتری دارند و در مجموع روش های کاهش تدریجی را ترجیح می‌دهند مفیدتر است؛ اگر در برخی افراد، درمان های دیگر اثربخشی لازم را نداشت بیماران می‌توانند از این روش استفاده کنند؛ در ضمن در این روش علاوه بر توجه به مشکلات جسمی به مشکلات روانشناختی و اجتماعی فرد هم توجه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.