نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی در مجلس عوام این کشور، اصلاحیه‌های پیشنهادی در پارلمان درباره برکسیت را تلاش برای تضعیف دستگاه اجرایی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، اصلاحیه‌های پیشنهادی در پارلمان درباره برکسیت را تلاش برای تضعیف دستگاه اجرایی این کشور دانست.

او در جلسه بعد از ظهر امروز در مجلس عوام انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) گفت: نخستین گام در این موضوع این است که مجلس عوام مشخص کند می‌خواهد شاهد چه تغییراتی (در برکسیت) باشد. من نگرانی‌های مطرح شده را درک می‌کنم، همان نگرانی‌هایی که باعث مطرح شدن این اصلاحیه شده‌اند، اما من درباره پیامد‌های این اصلاحیه‌ها، تردید‌های عمیق داریم.

نخست وزیر انگلیس افزود: هر دو اصلاحیه به دنبال آن هستند که ساز و کار‌هایی را ایجاد کنند و با سوء استفاده از این ساز و کار‌ها نقش مناسب قوه مجریه را غصب کنند. چنین اقداماتی بی‌سابقه خواهد بود و می‌تواند پیامد‌های بسیار زیاد و بلند مدتی در زمینه نحوه اداره کردن انگلیس و توازن قوا و مسئولیت‌ها در نهاد‌های دموکراتیک ما داشته باشند.

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: موافق این موضوع هستم که نباید بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شویم.

ترزا می از جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر برای شرکت در مذاکرات برگزیت دعوت کرد.

وی گفت: مذاکرات با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت آسان نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
انگليس خائن به اروپاست
آخرین اخبار