ایرانیخواه در نشست با اصحاب رسانه، دستاورد‌های ۴۰ساله‌ی اداره کل بهداشت، درمان و علوم پزشکی استان را تبیین کرد.

از دستاورد‌های ۴۰ ساله‌ی بهداشت و درمان قم تبیین شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، دکتر ایرانیخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم راه اندازی بیش از یکصدوچهل پایگاه و مرکز بهداشت در راستای اجرای طرح تحول سلامت، فعالیت دانشگاه علوم پزشکی از سال ۸۰ با تحصیل بیش از دوهزار دانشجو در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، خدمات رسانی با دو هزار تخت بیمارستانی و ایجاد ظرفیتی در قالب نظام ارجاع برای دسترسی آسان روستائیان به پزشکان متخصص و فوق تخصص را از برخی دستاورد‌های نظام سلامت در استان عنوان کرد.

وی شاخص تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی استان در سال ۸۸ را چهار مقاله دانست وافزود: این شاخص در سال ۹۶ با تدوین مقالات آی اس آی به دویست سی وسه مقاله رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، معرفی علوم اسلامی و تشیع با موضوع سلامت در سطح بین الملل را از اهداف این دانشگاه خواند و افزود: در ماموریتی که از طرف وزارت بهداشت به استان داده شده است دانشگاه سلامت و دین را تاسیس کردیم که امیدواریم در این راستا نقش دین به خصوص تشیع را بر ارتقائ سلامت به جهانیان نشان دهیم.

دکتر ایرانیخواه استان قم را در ردیف ۷ استان برتر در کاهش مرگ نوزادان بیان کرد و گفت: از هر هزار تولد شاخص قم ۳/۸ است و این در حالی است که پیش از انقلاب از هر هزارکودک زیر یک سال پنجاه کودک جشن یک سالگی خود را نمی‌دید.

وی افزود: ایران در پیوند اعضا، درمان ناباروری، چشم پزشکی و اعصاب و روان در ردیف برترین‌های جهان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی درپایان به بدهی دویست میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: امیدوارم استاندار محترم از منابع استانی بتواند گوشه ایی از این بدهی را در تعامل با تامین اجتماعی جبران کند.

انتهای پیام/الف

تبیین دستاورد‌های ۴۰ ساله‌ی بهداشت و درمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار