مختاری با بیان اینکه تا سال ۵۸ سرانه فضای سبز ۱ متر مربع بود، گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز درون شهری به 16.25 متر مربع رسیده است.

رشد ۲۵ برابری فضای سبز در سال‌های بعد از انقلاب اسلامیعلی محمد مختاری رئیس سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با توجه به افزایش جمعیت، توسعه فضای سبز و ایجاد سرانه‌های خدماتی در شهر تهران در دستور کار سازمان بوستان‌ها و فضای سبز پایتخت قرار گرفت، گفت: خوشبختانه در این راستا نتایج شگرفی را شاهد بوده ایم.

مختاری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه افزایش سرانه فضای سبز اظهار کرد: سرانه فضای سبز درون شهری تا سال ۱۳۵۸ بالغ بر ۱ مترمربع بود، که در حال حاضر  به 16.25 متر مربع رسیده است.

رئیس سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران افزود: تا سال ۱۳۵۸ تعداد بوستان‌های شهر تهران ۷۵ بوستان بود، ولی پس از انقلاب تا سال ۶۵ به ۱۲۳ بوستان افزایش یافت و اکنون هم شهر تهران دارای ۲۲۴۲ بوستان است.

وی سپس گریزی به توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران زد و بیان کرد: جهت حفظ توازن طبیعت و محیط زیست در گستره شهر تهران، طرح کمربند سبز به عنوان یک راهبرد اساسی آغاز شده که هم‌اکنون نیز در حال پایش و استمرار است.

مختاری با بیان اینکه تا سال ۱۳۵۸ کلاً در شهر تهران سه بوستان جنگلی به نام‌های چیتگر، لویزان و سرخه حصار به مساحت ۲۹۳۷ هکتار احداث شده بود، گفت: در سال ۱۳۵۹ طرح کمربند سبز جنوب شهر تهران در دولت شهید رجایی به مساحت ۵۰۰۰ هکتار به تصویب رسید که تا سال ۱۳۷۲ به اتمام رسید.

وی افزود: از سال ۱۳۷۶ توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران در دستورکار سازمان بوستان‌ها قرار گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

رئیس سازمان بوستان‌ها با اشاره به تصویب طرح کمربند سبز تهران از سوی کمیسیون زیربنایی اقتصاد، صنعت و معدن هیئت دولت در سال ۸۳ گفت: از زمان تصویب طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز و ابلاغ آن به شهرداری تا کنون، این کمربند به میزان ۴۱۶۳۲ هکتار توسعه یافته است.

وی افزود: در طرح کمربند سبز تماماً از گونه‎های گیاهی مقاوم و با نیاز آبی حداقل و سازگار با شرایط اقلیم شهر تهران استفاده می‌شود.

مختاری با بیان اینکه برای آبیاری نهال‎های کاشته شده  از منابع ذخیره آب ژئوممبران استفاده می‌شود، بیان کرد: اجرای این روش، بهره برداری بهینه از منابع آبی و هم‎چنین کاهش هزینه آبیاری از طریق حذف تانکر را به‎دنبال دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار شهری ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار