نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که سطح محبوبیت رئیس دموکرات جدید مجلس نمایندگان آمریکا در پی تعطیلی دولت کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی «ان بی سی نیوز/ وال استریت ژورنال» نشان داد سطح محبوبیت «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در دوره تعطیلی ۳۵ روزه دولت با کاهش همراه بوده است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد سطح محبوبیت پلوسی با ۶ درصد کاهش همراه بوده است. فقط ۲۸ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند از عملکرد پلوسی رضایت دارند. این در حالی است که ۴۷ درصد اعلام کردند از عملکرد او رضایت ندارند.

بر اساس این نظرسنجی، سطح محبوبیت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا تا حدودی ثابت ماند و ۴۳ درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند از عملکرد او رضایت دارند. این در حالی است که ۵۴ درصد آن‌ها هم اعلام کردند از عملکرد او رضایت ندارند.

نظرسنجی راسموسن هم پیش از این نشان داد درحالی که بیشتر شرکت کنندگان آمریکایی ترامپ را عامل اصلی تعطیلی دولت می‌دانستند، ۴۰ درصد هم اعلام کردند دموکرات‌ها مسئول تعطیلی دولت هستند.

دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی به مدت ۳۵ روز تعطیل شد. این طولانی‌ترین تعطیلی کل تاریخ آمریکا و سومین تعطیلی دولت ترامپ محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت یک دیوار در امتداد مرز مکزیک است. این در حالی است که دموکرات‌ها این کار را بی فایده و بی ارزش می‌دانند. در پی طولانی شدن تعطیلی دولت، رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش اعلام کرد دولت را به مدت ۳ هفته بازگشایی می‌کند.

پلوسی کمتر از یک ماه پیش با ۲۱۹ رأی موافق به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد. مجلس نمایندگان آمریکا هم اکنون با اکثریت دموکرات فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نظرسنجی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار