مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: ۲۸۵ سازمان مردم نهاد در این استان فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به رشد ۱۵۸ درصدی تاسیس سازمان‌های مردم نهاد در دوره خدمت دولت تدبیر و امید در استان اردبیل گفت: همه این تشکل‌ها بر اساس تعامل با سازمان‌های و دستگاه‌های ذیربط، بخش مهمی از مسئولیت و وظایف دستگاه‌های اداری کشور را بر عهده گرفته و در جهت تعالی و توانمند سازی جامعه فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد تشکل‌های شناخته شده‌ای در میان افکار عمومی بوده و همواره در حال توانمندسازی خود و جامعه هستند و به علت ارتباط مستقیم با مردم و جامعه، اثرگذاری آن‌ها بیشتر است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به اعطای کمک‌های مالی غیرمستقیم و مساعدت استانداری اردبیل برای اجرای برنامه‌های مشارکتی توسط سازمان‌های مردم نهاد افزود: امسال ۵۸ برنامه از سوی سازمان‌های مردم نهاد ارائه شده که پس از بررسی بیش از ۴۰ برنامه آن‌ها به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: استانداری اردبیل در قبال فعالیت و ارائه برنامه در چهار محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سلامت اجتماعی، ارتقای مشارکت اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی از سازمان‌های مردم نهاد حمایت می‌کند.

شفیعی از شکل گیری چهار سازمان مردم نهاد در زمینه منشور حقوق شهروندی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این تشکل‌ها در ۱۲۰ موضوع مربوط به حقوق شهروندی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی اظهار کرد: اردبیل به عنوان استان معین سازمان‌های مردم نهاد استان‌های شمالغرب کشور انتخاب شده و از بعد کیفی به جهت برگزاری برنامه ها، نشست‌ها و اقدامات تخصصی صورت گرفته جزو مناطق موفق است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل کنترل و کاهش آسیب اعتیاد را اولویت اول آسیب‌های اجتماعی در این استان ذکر کرد و افزود: در این حوزه ضعف اساسی از لحاظ حضور خیرین و مشارکت مردمی احساس می‌شود و به همین جهت لازم است که با برنامه ریزی مناسب و حمایت‌های دولتی و مردمی، رویکرد سازمان‌های مردم نهاد برای کنترل و کاهش این آسیب که سرمنشاء سایر آسیب‌های دیگر است، تغییر یابد.

وی اظهار کرد: بیشتر سازمان‌های مردم نهاد استان اردبیل برای فعالیت در مرکز استان مجوز دریافت کرده اند، ولی فعالیت این تشکل‌ها برای تقویت فرهنگ کار جمعی و مشارکت‌های اجتماعی در شهرستان‌ها هم ضروری است.

انتهای پیام/ع

کاهش آسیب های اجتماعی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.