سورنا ستاری گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از نخبگان ساکن خارج از کشور به ایران بازگشتند و در مراکز مختلف علمی مشغول شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: هم اکنون جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان اسلام اول است و تلاش داریم سال آینده رتبه علمی به ۱۵ جهان ارتقا یابد.

وی افزود: با ورود شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری به محیط دانشگاه ها، این مراکز علمی به محل تحولات علمی همراه با اشتغال و درآمدزایی تبدیل شده اند.

رئیس بنیاد علمی نخبگان بر لزوم توسعه علوم نوین تاکید کرد و یادآور شد: امروزه فعالیت در حوزه‌های بیوتکنولوژی و شرکت‌های فعال در این حوزه بیشتر از حوزه‌های ICT شده و همچنین بیوتکنولوژی کشاورزی برای مواردی، چون گیاهان دارویی شکل گرفته است.

ستاری خودکفایی در تولید دارو را از اولویت‌های نظام و دولت برشمرد و گفت: ۹۷ درصد اقلام دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

وی گفت: نکته حائز اهمیت اینکه افراد خلاق، صاحبان ایده و دانشجویان با مراجعه به شرکت‌های شتاب دهنده تبدیل علم به ثروت و اشتغال ایده‌های خود را عملیاتی می‌کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: هم اکنون ۶۰ شرکت شتاب دهنده در کشور فعال هستند و صاحبان ایده، شرکت‌های دانش بنیان با دریافت وام کم بهره با حمایت این شتاب دهنده‌ها کسب و کار خود را راه اندازی و توسعه می‌دهند.

ستاری در مورد جذب نخبگان خارج کشور افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از ۱۰۰ دانشگاه از سراسر جهان به کشور بازگشته اند که در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان ایده‌های خود را اجرایی می‌کنند.

وی مهیا شدن بستر‌ها برای فعالیت استارت آپ ها، شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری را تنها راه رشد علمی و عملی کشور و تبدیل علم به اشتغال، ثروت و درآمد عنوان کرد.

انتهای پیام/ب

صحبت های سورنا ستاری در ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.