رئیس اداره هواشناسی شادگان از افزایش ۱۰۰ درصدی بارش باران در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد امین سعیدی، رئیس اداره هواشناسی شادگان درخصوص میزان بارش باران در سال آبی جاری در این شهرستان گفت: میزان بارندگی ثبت شده در این شهرستان در سال زراعی جاری را ۲۶۰ میلیمتر ثبت شد که این میزان بارندگی نسبت به متوسط بارش سالانه شهرستان شادگان تاکنون ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی متوسط بارندگی در مدت یک سال زراعی در این شهرستان را ۱۸۰ میلی متر عنوان و بیان کرد: کل بارش سال زراعی گذشته در شادگان کمی بیش از ۱۰۵ میلیمتر بوده است.

سعیدی با بیان اینکه میزان بارندگی ثبت شده در این شهرستان طی ۲ روز گذشته را ۱۰، ۴ ثبت شده است، اظهار داشت: بارش‌های امسال در شهرستان شادگان نسبت به میانگین بلند مدت بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

رئیس اداره هواشناسی شادگان در ادامه افزود: شادگان امسال شاهد ۹ سامانه بارشی بود که با این میزبان بارندگی، حقابه تالاب شادگان نیز افزایش یافت.

وی دمای کنونی هوای شادگان را ۱۴ درجه عنوان و تصریح کرد: پس از بارندگی در ۲ روز گذشته رطوبت کنونی شادگان به ۸۲ درصد رسید.

بارندگی قابل توجه امسال موجب شد تا آب ورودی رودخانه جراحی در بالاترین حجم دبی برسد و تمام نقاط تالاب شادگان را سیراب کند.

انتهای پیام/گ

نگاهی به میزان بارش باران در خوزستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.