مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان گفت:در راستای حفظ مادی‌های ناژوان بیش از ۵۰ کیلومتر از ۵۲ کیلومتر مادی ناژوان لوله‌گذاری و شبکه‌گذاری آب شده تا بتوانیم برای حفظ درختان حداقل آب را در آنها جاری کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن شفیعی مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان اظهارکرد: با توجه به شرایط سخت و دشوار تامین آب در شهر اصفهان شهرداری اصفهان در منطقه ناژوان با همراهی معاونت خدمات شهری شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز پیش‌بینی لازم برای زیرساخت‌های اصلی تامین آب را انجام داده است.

وی افزود: سال گذشته یک مخزن دو هزار مترمکعبی و یک مخزن هزار متر مکعبی به مجموعه مخازن ذخیره آب ناژوان اضافه شد که یکی از مخازن در ضلع شمال و دیگری در ضلع جنوب زاینده رود احداث شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه مخزن شماره سه ذخیره آب ناژوان به مرحله انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار رسیده است، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی مجوز لازم برای احداث مخزن شماره چهار ناژوان را صادر نمی‌کند و تا کنون با شهرداری اصفهان در این راستا همکاری نکرده است.

وی تاکید کرد: نگاه‌ها به ناژوان باید تغییر کند و علاوه بر شهرداری سایر ادارات طرح ساماندهی ناژوان را همراهی و پشتیبانی کنند.

شفیعی گفت: برای تامین آب ناژوان پیش‌بینی‌های دیگری از طریق مدیریت آب سازمان پارک‌ها و خدمات شهری شهرداری اصفهان انجام شده که در صورت تحقق آن‌ها شرایط آبی ناژوان مطلوب‌تر خواهد شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه حفظ ناژوان در گرو آبیاری مناسب و حفاظت از فضای سبز است، گفت: در راستای حفظ مادی‌های ناژوان بیش از ۵۰ کیلومتر از ۵۲ کیلومتر مادی ناژوان لوله‌گذاری و شبکه‌گذاری آب شده تا بتوانیم برای حفظ درختان حداقل آب را در آن‌ها جاری کنیم.

وی ادامه داد: آبیاری ناژوان را نمی‌توان با روش قطره‌ای انجام داد و تنها در نقاطی که طرح توسعه داشته، آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه یک سوم درختان و فضای سبز ناژوان در تملک شهرداری اصفهان است، گفت: بیش از۷۰۰ هکتار از اراضی ناژوان در تملک بخش خصوصی، ۳۰۰ هکتار زمین در تملک شهرداری و ۱۰۰ هکتار آن در بستر زاینده رود، خیابان‌ها و شوارع اطراف ناژوان است.

 
انتهای پیام/م
 

یک سوم درختان و فضای سبز ناژوان در تملک شهرداری اصفهان است

برچسب ها: فضای سبز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.