پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال کشورمان شایسته قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بود، اما حرفه‌ای نبودن بازیکنان باعث حذف از این رقابت‌ها شد.

فرکی: سهل انگاری و حرفه ای نبودن ملی پوشان کار دستمان دادحسین فرکی پیشکسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست تیم ملی ایران برابر تیم ملی ژاپن اظهار کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان شایسته قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بود، اما یک تصمیم اشتباه، سهل انگاری و حرفه‌ای نبودن بازیکنان تیم ملی باعث شد که شکست بخوریم و از این رقابت‌ها حذف شویم.  

او ادامه داد: تیم ملی ژاپن در ابتدای جام ملت‌های آسیا کیفیت چندانی نداشت، اما بازیکنان این تیم در بازی برابر تیم ملی کشورمان انگیزه بالایی داشتند. ژاپنی‌ها تفکر حرفه‌ای خود را در این بازی نشان دادند و در نهایت توانستند تیم ملی کشورمان را شکست بدهد.

تیم ملی باید برای آینده هدف گذاری کند 

فرکی درباره راهکارش برای آینده فوتبال کشورمان بیان کرد: به نظرم بازیکنان تیم ملی زحمت زیادی کشیدند، اما فوتبال جذابیت خاص خود را دارد و اتفاقاتی رخ می‌دهد که نمی‌شود جلویش را گرفت. فوتبال کشورمان با حذف از جام ملت‌های آسیا تمام نشده است و باید ببینیم که تیم ملی ژاپن به چه صورت برنامه ریزی کرده است و هدف گذاری خود را مشخص کنیم تا به سمت موفقیت برویم. ما باید از اتفاقات تلخ درس عبرت بگیریم و این موضوع بار‌ها اتفاق افتاد که بدشانسی، اعمال نفوذ تیم‌های قدرتمند و اشتباهات در ناکامی تیم ملی در رقابت‌های آسیایی و جهانی تاثیر گذار بوده است.

ما از لحاظ فنی می‌توانیم با تیم‌های قدرتمند جهان از جمله اسپانیا مقابله کنیم  و تفاوت ما نکات ریز بود که باید این نقاط ضعف را برطرف کنیم.

باید از کی روش تشکر و قدردانی کنیم 

کارشناس فوتبال درباره خداحافظی کی روش از تیم ملی کشورمان گفت: کی روش زحمت زیادی برای فوتبال کشورمان کشید و با حضور این مربی ۲ بار به جام جهانی راه یافتیم و در جام ملت‌های آسیا هم به موفقیت دست یافتیم. البته انتظارمان این بود که تیم ملی با هدایت کی روش یک جام قهرمانی بدست آورد، اما این اتفاق رخ نداد. به نظرم باید از کی روش تشکر و قدردانی کنیم تا با خاطره خوب از تیم ملی جدا شود. به هر حال کار کردن در این شرایط به نفع کی روش نیست و باید تصمیم مناسبی بگیرد.

پتانسیل بازیکنان و فوتبال کشورمان بالاست 

او درباره اینکه گفته می‌شود فوتبال ایران با جدایی کی روش پسرفت می‌کند، بیان کرد:  به نظرم این اتفاق رخ نمی‌دهد و پتانسیل بازیکنان و فوتبال کشورمان بالاست و مسیر بهتری را تیم ملی کشورمان پیش رو دارد. به هر حال تغییر و تحولات در کادر فنی در همه جای دنیا رخ می‌دهد و گاهی اوقات این تغییرات نتیجه مثبتی دارد و برخی از موارد اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد.

فرکی درباره بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به هر حال باید مسئولان فوتبال کشورمان در این باره تصمیم بگیرند، اما مربیان داخلی و خارجی توانمندی لازم برای هدایت تیم ملی کشورمان را دارند.

کیفیت جام ملت های آسیا پایین است  

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره سطح بازی‌های جام ملت‌های آسیا بیان کرد: به نظرم کیفیت جام ملت‌های آسیا پایین است و بیشتر حضور تیم‌های مطرح آسیایی از جمله ایران و ژاپن  باعث شد این رقابت‌ها گرم و جذاب شود.

او در پایان درباره ارزیابی اش از قهرمان جام ملت‌های آسیا خاطر نشان کرد: به هر حال تیم ملی قطر از لحاظ فنی کیفیت بالاتری از خود در این رقابت‌ها نشان داده است و از آن طرف هم اماراتی‌ها از شرایط میزبانی برخوردار هستند و نتیجه این  دیدار بستگی به شرایط بازی ۲ تیم دارد. همچنین تیم ملی ژاپن شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا دارد.


بیشتر بخوانید: 

ایران صفر - ژاپن ۳/بعد از کره و استرالیا، ایران هم حذف شد/یک اشتباه رویای قهرمانی را ۴ سال به تعویق انداخت

کلین شیت تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا شکست

سرباز فراری تماشاگر بازی ایران +عکس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار