رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ایران به قدرت منطقه تبدیل شده و با این وجود چشمداشتی به خاک هیچ کشوری ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرلشکر محمدحسن باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در کنگره ملی شهید حسن باقری افشردی گفت: امروز با وجود فشار‌ها ملت ثابت کرده بسیار قوی‌تر و پهناورتر از این است که با این باد‌ها قد خم کند.

وی افزود: مردم ایران با تحریم، توطئه کودتا و ترور مواجه شدند، اما نه‌ تنها انقلاب زمین نخورد بلکه روز به روز تقویت شد.

سرلشکر باقری افزود: ایران به قدرت منطقه تبدیل شده و در عین این قدرت عادلانه رفتار می‌کند و چشمداشتی به خاک هیچ کشوری ندارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که اگر نیت تهاجم و تجاوز به ایران را بگیرند پاسخ دندان شکن دریافت خواهند کرد.

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری گفت: من اطلاع دقیق دارم که فرزندان کشته‌شدگان در عراق حرف از تلف شدن پدران‌شان می‌زنند و شما این را قیاس کنید با صحبت‌های فرزندان شهدای ما که چقدر به شهادت پدران‌شان افتخار می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهید حسن باقری یکی از تربیت یافتگان مکتب اسلام است، افزود: شهید باقری جوانی بود که در سن ۲۴ سالگی یک سربازی عادی را در ژاندارمری گذرانده بود؛ او در روز دوم جنگ با کسوت خبرنگاری وارد جنگ شد و همان زمان بود که از دوستان خبرنگارش خداحافظی کرد و به آن‌ها گفت که «شما خبرنگاری کنید، من اینجا کار‌های دیگری دارم».

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه اطلاعات دفاع مقدس جزو نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: اگر ما در تجهیزات کسری داشتیم، اگر تجهیزات باقی‌مانده ارتش دچار مشکل قطعات یدکی بود، اگر کسری‌های اعتباری و مالی داشتیم، اما نقاط قوتی هم در دفاع مقدس داشتیم که اطلاعات عملیات از جمله این نقاط قوت بود.

وی با تاکید بر اینکه اگر هدایت سردار سلیمانی‌ها و جوانان ما نبود، زبانم لال حریم اهل بیت (ع) مورد تعرض قرار می‌گرفت اضافه کرد: این حضور مقتدرانه، نشان از سربلندی ایران است. امروز عراق به کشوری امن تبدیل شده و حاکمیت عراق به دنبال راهی برای بیرون راندن آمریکاست. در سوریه هم که روزی برای رفتن اسد مسابقه می‌دادند، امروز برای باز کردن سفارت همان کشور‌ها صف می‌کشند.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه در ذهن ملت ایران حقارت‌ها و شکست‌های بزرگی از قفقاز، ترکنچای و گلستان تا جنگ جهانی اول و دوم نشسته است، گفت: همان دشمنی که بالایای بزرگی را بر سر ایران آورد و حتی در جنگ جهانی، با قتل و غارت و کشتار، جمعیت ۲۰ میلیونی ایران را به ۱۰ میلیون رساند، امروز همان دشمن با بی‌شرمی مدعی حقوق بشر است، اما ما متاسفانه دم نمی‌زنیم، آن‌ها باید عذرخواهی کنند، خسارت‌ها را جبران کرده و دیه بدهند، ولی ما متاسفانه دم نمی‌زنیم.

وی افزود: ذلت قاجار و سیاهی دوران پهلوی را دیدیم و با انقلاب اسلامی بعد از این همه شکست، عزت را دیدیم. حادثه‌های تاریخی ۲۰۰ سال حقارت به ایران داد، ولی دفاع مقدس حدقل ۲۰۰ سال سربلندی برای ملت ایران ایجاد کرده است، همه فشار‌ها را از تحریم و تهدید و... را تحمل کرد و با افتخار ایستادگی کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به آیه «الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» گفت: شهید باقری و شهیدان شما در راه خدا جهاد کردند و این باعث شد که خدا راه را به ما نشان داد. امروز هم همین است و باید این راه تجربه شده را با استقامت طی کنیم. با فشار‌های زیاد مواجه شده‌ایم، اما ندانم‌کاری و کوتاهی‌هایی هم وجود دارد که قابل پذیرش نیست، ولی در شرایطی هستیم که باید با وحدت و انسجام و ولایتمداری، مسیر خود را ادامه داده و از این مرحله سخت با سربلندی خارج شویم چراکه خداوند کمکش را همواره نازل کرده و می‌کند.

وی با اشاره به آیه «ان تنصرالله ینصرکم» ابراز داشت: اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‌کند. خدا نیازی به کمک ما ندارد، ولی این شرط را گذاشته تا با مجاهدت و هر آنچه در توان داری به میدان بیا، تلاش کن و مجاهدت داشته باش، بقیه بر عهده خداوند است. مشکلاتی داریم، ولی مهم این است که اتکا به خداوند داریم و می‌توانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

سرلشکر باقری گفت: کمک الهی منوط به این است که خالصانه و جهادگرانه حرکت کنیم. اگر رهبری از اقتصاد مقاومتی می‌کوید، به آن عمل کنیم و تفسیر به رای نکنیم بنابراین اگر خدا یاری کند، کسی توان مقابله با جبهه حق را ندارد.

باقری توضیح داد: مردم با برخی فشار‌های داخلی روبه‌رو هستند و البته برخی ندانم‌کاری‌های داخلی وجود دارد که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، ولی در شرایطی هستیم که با حرکت در پشت رهبری و ولایت‌مداری مسیر خود را ادامه داده و از این مرحله با سربلندی بیرون خواهیم رفت.

وی بیان کرد: خداوند همیشه کمک خود را بر ما نازل کرده و نازل خواهد کرد، به طوریکه با اینکه خدا هیچ نیازی به کمک ما ندارد، ولی شرط گذاشته است که اگر شما خدا را یاری کنید، خداوند نیز شما را یاری کرده و ثابت قدم خواهید بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران گفت: برگزاری مراسم شهدا، می‌تواند گنج بزرگ برای جوانان باشد و مبنایی برای اتکا به جوانان باشد تا کشور به سمت پویایی برود.

در این مراسم از کتاب صوتی «مسافر» رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در تبریز

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.