چهاردهمین همایش علمای اسلامی سوریه با حضور ۵۰۰ تن از علمای شیعه و سنی کشورهای منطقه و جبهه مقاومت در تاریخ چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه در دمشق برگزار می‌شود.

پیروزی‌های محور مقاومت اسلامی و شکست‌های دشمن صهیونیستی زمینه‌ساز پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامیبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با تشریح جزئیاتی در خصوص برگزاری چهاردهمین گردهمایی علمای جهان اسلام در سوریه اظهار کرد: امروز مردم و ملت‌های محور مقاومت اسلامی و دنیا با آگاهی جدیدی مواجه است و این به برکت پیروزی‌های مقاومت اسلامی و شکست‌های دشمن صهیونیستی است. وظیفه ما این است که از این فرصت استفاده کنیم تا تمدن اسلامی را بسازیم و پایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق این امر واجب و مهم، این گردهمایی تلاش دارد تا مجالی باشد برای گفتگو و اظهار نظر علمای اسلام در مورد آینده جهان اسلام.

آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عبدالستار السید وزیر اوقاف و شئون دینی سوریه سخنران این همایش خواهند بود.

این همایش به همت دفتر مقام معظم رهبری در سوریه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و وزارت اوقاف و شئون دینی سوریه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، هیأتی بلندپایه از مسئولان و نمایندگان ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های فرهنگی کشور جهت حضور در چهاردهمین همایش علمای سوریه با استقبال آیت‌الله طباطبایی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه وارد دمشق پایتخت این کشور شدند.

این هیأت متشکل از عباس خامه‌یار - معاون سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین آل ایوب - نماینده حوزه علمیه قم در حوزه علمیه نجف، حجت‌الاسلام و المسلمین مسلمی - نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین مکارم شیرازی - نماینده آیت‌الله مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمفید حسینی کوهساری - مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه قم، سیدابوالحسن نواب - رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، شیخ عبدالله دقاق - جانشین رهبر شیعیان بحرین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی - مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام و المسلمین خوشخو - معاون بین‌الملل دبیرخانه جهانی مقابله با جریان افراطی تکفیری است.

قرار است در این همایش بیش از ۵۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی جهان اسلام حضور یابند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار