رئیس اداره نظارت بر کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان گفت: بیش از ۲۰۰ فقره گواهینامه انطباق صادراتی، طی ۱۰ ماهه امسال، صادرشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید مهدی حسینی رئیس اداره نظارت بر کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان گفت: طی ده ماهه سال جاری ۲۲۷ فقره گواهینامه انطباق با استاندارد برای کالا‌های صادراتی از گمرک استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: کالا‌های صادراتی استان شامل انواع خرما مضافتی، کلوته، کبکاب و زاهدی، انواع کشمش بی دانه، تیزابی و آفتابی و پسته بوده است.

حسینی افزود: پس از صدور گواهینامه‌های انطباق صادراتی، این محموله‌ها به کشور قزاقستان از طریق مرز ریلی اینچه برون به وزن حدود ۸ تن ۵۷۹ کیلوگرم و به ارزش بیش از ۵۰۸ میلیارد ریال صادر شد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از خروج کالا‌های نامرغوب به بازار‌های بین المللی، این تعداد گواهینامه پس از بازرسی، نمونه برداری و آزمون بر روی نمونه‌های مربوطه صادر شده است.

وی در پایان گفت: بر اساس قانون، کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی به منظور فراهم آوردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین المللی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.

انتهای پیا/م
 

بیش از ۲۰۰ فقره گواهینامه انطباق صادراتی در گلستان صادر شد

برچسب ها: استاندارد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.