وزیر دفاع گفت: قدرت دفاعی ایران موضوعی نیست که بخواهیم در مورد آن با کسی مذاکره کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع صبح امروز در جلسه شورای اداری استان یزد، با بیان اینکه به  ایران امروز دارای یک قدرت راهبردی بالایی است که باید حفظ شود ،گفت : دشمن مدام بر حذف این قدرت پایدار و توان موشکی ایران تاکید می‌کند، ولی قدرت دفاعی ایران موضوعی نیست که بخواهیم در مورد آن حرف بزنیم و مذاکره کنیم.

وی بیان کرد: ما قبل از انقلاب تنها ۳۱ محصول آن هم با وابستگی تام و تمام تولید می‌کردیم، ولی امروز در ۷۵۱ خانواده محصول، تمام نیاز‌های نیرو‌های مسلح خود را تامین می‌کنیم و این خاری در چشم دشمنان انقلاب است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ما مسیر حفاظت از صلح و امنیت کشور را با قدرت طی می‌کنیم و لازمه آن همین داشتن اقتدار نیرو‌های مسلح و تجهیزات دفاعی است.

حوزه دفاعی ایران دارای بالاترین حد استقلال است

حاتمی به تحریم‌های گسترده دشمنان اشاره کرد و دشمن مردم ما را به زحمت و سختی انداخته و ما کاملا در جریان مشکلات مردم هستیم بیان کرد: دشمن به دروغ بیان می‌کند که مردم هدف هستند در حالی که تمام هدف آن‌ها فشار آوردن به مردم هم برای انتقام گرفتن از آن‌ها به دلیل استقامتشان هم ناامیدکردن مردم است.

وی گفت: ما روز اول انقلاب با داشتن بالاترین وابستگی وارد تحریم شدیم و بعد از آن جنگ به ما تحمیل شد، ولی الان همین حوزه دفاعی ایران دارای بالاترین حد استقلال است و این می‌تواند یک الگو برای تمام بخش‌های کشور باشد.

وی با اشاره به تدین و سختکوشی مردم استان یزد اظهار داشت: تدین و تلاش در کنار یکدیگر از نگاه ما به منزله جهاد است و یزدی‌ها در زمره مردمانی هستند که مدام در حال جهادند.

ما فدایی مردم هستیم

وی افزود: ما فدایی مردم هستیم و این در حد یک حرف نیست، زیرا من در پست وزارت دفاع میراث دار سه شهید هستم که خود را برای دفاع از همین مردم فدا کردند و هر زمانی هر ایرانی در هر کجا دچار مخاطره شود بدانند که سربازان آن‌ها در وزارت دفاع تا پای جان از آن‌ها دفاع خواهند کرد.

حاتمی با بیان اینکه ما با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی انقلاب کردیم، بیان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی نیز همین است و خواستیم از یوغ استکبار آزاد شویم، زیرا احساس کردیم تحت استبداد ظالمانه‌ای هستیم که دین و ارزش‌های ما همه در مخاطره است و خواستیم که مردم سالاری دینی را در کشور حاکم کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز اگر دشمن کشور و مردم ما را در هر نقطه‌ای تهدید کند، وارد عمل خواهیم شد و اجازه نخواهیم داد هیچ گزندی به مردم و سرزمین اسلامی ما وارد شود.

ما با کسی درگیر نیستیم

حاتمی با اشاره به برخی انتقاد‌ها که می‌گوید چرا ایران با دشمنانی نظیر آمریکا درگیر است، افزود: ما درگیر نیستیم، دیگران هستند که با ما درگیرند، این درگیری برای امروز نیست، برای دهه‌ها بلکه صدها سال قبل است مگر ما در جنگ جهانی اول اعلام بی طرفی نکردیم، اما دیدیم که کشور ما چه خسارت‌هایی دید و حتی اشغال شد.

وی تصریح کرد: ما در موقعیتی قرار داریم که باید این موقعیت را تبدیل به فرصت کنیم در غیر این صورت دائم با همین نا امنی‌ها مواجه هستیم، زیرا دشمنان ما در مورد حضور ما در منطقه طوری صحبت می‌کنند که گویی ما در منطقه خودمان برای امیال قدرت طلبانه حاضر شدیم در حالی که همه می‌دانند اگر شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع مقدس، رهنمود‌های رهبری و ... نبود، امروز داعش بخشی از سرزمین‌های منطقه را گرفته بود.

وزیر دفاع گفت: داعش نه تنها مدعی جان ما بود نه تنها مدعی دین ما بود بلکه مدعی سرزمین ما نیز بود و این روشن است که دولت عراق و شام که می‌گفتند، ادعای آن‌ها تا خراسان را شامل می‌شد و گرچه این ادعا بی اساس و خیالی بود، اما به هر حال وجود داشت.

حاتمی تصریح کرد: اگر نمی‌جنگیدیم و حضور نمی‌یافتیم دیگر مسئله به واقعه تروریستی مجلس و اهواز خلاصه نمی‌شد و امروز با صد‌ها واقعه تروریستی مواجه بودیم.

وی عنوان کرد: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به عنوان یک عطیه الهی به ملت ایران داد و باید قدرت دفاع از آن را داشت، زیرا دشمنان اگر احساس کنند می‌توانند تجاوز کنند، آنگاه این نعمت دیگر نقمت خواهد بود.

حاتمی ادامه داد: امروز ما دارای این قدرت هستیم که از این موهبت‌ها به عنوان یک نعمت محافظت کنیم و موهبت‌های الهی را به عنوان فرصت به کار بگیریم، امروز ما دارای عقبه راهبردی، تسلیحات و تجهیزاتی هستیم که می‌توانیم دفاع کنیم، دارای رهبری حکیم و نیرو‌های مسلح قدرتمند، فرماندهان ایثارگر و رزمندگان ایثارگر، دولت و مجلس و قوایی که بصیر هستند و حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از جمله ایجاد واحد تولید مواد ناریه و تامین نیاز‌های استان برای بهره مندی از ذخائر معدنی گفت: در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و شرایط را برای معدنکاران تسهیل می‌کنیم.

در حوزه آب استان یزد اتفاقات خوبی خواهد افتاد

وی در مورد بحران آب استان یزد نیز بیان کرد: تصمیم دولت و رئیس جمهور و مسئولان در مورد آب جزم است و با مجموعه‌ای از برنامه‌ها به طور قطع در حوزه آب استان یزد اتفاقات خوبی خواهد افتاد و در بودجه ۹۸ به این موضوع توجه شده و به موضوع موارد مدنظر مردم نظیر تولید و اشتغال مورد توجه بوده و از اولویت‌های بودجه بوده، زیرا مسئله اشتغال در سراسر کشور برای همه مردم و خانواده‌ها و مسئولان یک دغدغه است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.