دیواندری گفت: محدود شدن مبادلات بانکی کشورمان، ضرورت گسترش نظام الکترونیک در کشور را بیش از پیش حائز اهمیت قرار می‌دهد.

گسترش بیش از پیش نظام بانکداری الکترونیک برای مقابله با تحریم ها/بلاک چین ها راهکاری سریع برای انتقال و تبدیل ارزهای بین المللی هستندبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در هشتمین همایش بین‌المللی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار کرد: دستاوردهای نظام بانکداری ایران غیرقابل انکار بوده و ما یکی از بهترین‌های دنیا در تکنولوژی‌ بانکی و نظام پرداختی هستیم.

وی افزود: برای اینکه از فناوری‌های به روز نظام الکترونیک دنیا عقب نمانیم، انقلاب بلاک‌چین که تحول عظیمی بر فعالیت‌های بانکی و پرداخت است را به عنوان نام این همایش انتخاب کردیم.

دیواندری تصریح کرد: اگرچه در پژوهشکده پولی و بانکی بر این موضوع تحقیق‌های گسترده‌ای انجام می‌شود، اما باید به صورت جدی در مورد مشکلات و فواید آن بحث و تبادل اطلاعات شود.

وی اضافه کرد: خرسندیم که انقلاب بلاک‌چین ها، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته و تحول عظیمی را رقم خواهد زد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بیان کرد: کیفیت پروژه‌های ارائه شده با ورود دانشجویان و نخبگان رشد چشمگیری داشته است. انقلاب بلاک‌چین یکی از موضوعات اصلی در این همایش است.

وی تأکید کرد: زمانیکه از انقلاب بلاک‌چین به عنوان یک انقلاب در نظام مالی یاد می‌شود، ضروری است با بینش عمیق از ضعف‌های آن نام برده و با قدرت در این مسیر برای حذف چارچوب‌های منسوخ گام برداریم.

دیواندری تصریح کرد: تأثیر بلاک‌چین ها بر نظام های سیاسی از جمله کنترل حجم پول و نظارت‌ها دیده می‌شود، به همین دلیل نظام‌های قدرتمند دنیا با سرعت بر این فناوری سرمایه گذاری کرده و محصولات مالی خود را عرضه می‌کنند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: یکی از کاربردهای فناوری بلاک‌چین، گسترش نظامی به نام رمز ارزهاست. سرعت بالا در انتقالات فرامرزی، کمتر شدن هزینه ها و مسایل فقهی ارزهای مجازی مباحثی است که در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک بررسی خواهد شد.

وی افزود: برای مثال کمپانی ریکل با بهره‌گیری از یک توکن مخصوص شبکه تسویه ناخالص آنی برای تبدیل ارز مبادلات بدون محدودیت مبلغ راه‌اندازی کرده است.

دیواندری تصریح کرد: قطع ظالمانه سامانه سوئیفت و محدود شدن مبادلات بانکی کشورمان، ضرورت گسترش نظام الکترونیک در کشور را بیش از پیش حائز اهمیت قرار می‌دهد.

در حال تکمیل..

برچسب ها: پولشویی ، بانکداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار