شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی تهران به۳۳۱ رسید که نسبت به شاخص فصل قبل ۴.۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴.۹ درصدی شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی در پاییز ۹۷به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز آمار ایران؛ شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز ۱۳۹۷ به عدد ۳۳۱ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۳۱۵،۴)، ۴.۹ درصد و نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل (۲۱۶.۷)، ۵۲.۸ درصد افزایش داشته است.

درصد تغییرات میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ۱۳۹۷ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به پاییز سال ۱۳۹۶ معادل ۳۷،۳ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۲۶.۷ درصد) با افزایش روبه‌رو بوده است.

شاخص گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» در فصل مورد بررسی برابر ۲۷۵،۲ بوده است که با ۹.۵ درصد تغییر نسبت به فصل قبل بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص کل داشته است. در فصل پاییز سال۱۳۹۷ گروه «سنگ» با ۱۴.۲ درصد افزایش و گروه «چوب» با ۸.۹ درصد افزایش به ترتیب رتبه‌های بعدی را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران داشته‌اند.

همچنین در این فصل، شاخص قیمت گروه «آهن ­آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۱۱.۲- درصد نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشته است.

انتهای پیام/

اعلام شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار