عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از اصلاح طرح سهمیه بندی بنزین به هر ایرانی خبر داد.

اصلاح طرح سهمینه بندی بنزین در کمیسیون تلفیقاحمد امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از اصلاح طرح سهمیه‌بندی بنزین به هر ایرانی خبر داد و به تشریح این اصلاحات پرداخت.
 
 متن این اصلاحات به شرح زیر است: 
 
دولت موظف است به هر ایرانی دارای کد ملی بجز ساکنین خارج کشور معادل ۲۶ لیتر بنزین به قیمت سال ۱۳۹۷ برای استفاده از بنزین به طور ماهانه به کارت سوخت سرپرست خانوار اختصاص دهد.

قیمت بنزین خارج از این سهمیه بر مبنای ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس (با نرخ تسعیر سامانه نیما) محاسبه خواهد شد.

در صورت عدم مصرف سهمیه سوخت، افراد می‌توانند اعتبار خود را از طریق سامانه و دستگاه‌های شتاب ATM به افراد دیگر واگذار نمایند و در غیر این صورت در انتهای هر ماه اعتبار باقیمانده در کارت به شرکت ملی پالایش و پخش واگذار و معادل ریالی آن (مطابق نرخ متوسط ماهانه بنزین آزاد- قیمت پایه بنزین در کارت‌های بانکی واریز و قابل برداشت خواهد بود.

دولت موظف است برای حمایت از خودرو‌های خدمات عمومی بنزینی مانند، تاکسی‌ها (اعم سنتی و اینترنتی)، وائت‌ها و آمبولانس در سه ماه اول سال سهمیه مکفی متناسب با پیمایش آن‌ها اختصاص دهد. در فاصله زمانی این سه ماه، خودرو‌های خدمات عمومی باید با استفاده از تسهیلات بند، این تبصره نسبت به دو گانه سوز کردن خودروی خود اقدام نمایند. بعد از این تاریخ سهیمه خودرو‌های عمومی حذف خواهد شد.

 مابه التفاوت درآمد حاصل از فروش بنزین تولید شده در داخل و بنزین صادراتی به ردیف، واریز شده و صرفا جهت کمک به حمل و نقل عمومی، دو گانه سوز کردن خودرو‌ها و اشتغال اختصاص می‌یابد. عملکرد این بند هر سه ماه به مجلس شورای اسلامی و مردم ارائه می‌شود، منابع حاصل صرفا بابت امور زیر اختصاص می‌یابد.
 
٪۲۰ از منابع حاصل از این بخش به پرداخت تسهیلات با سود ۴ ٪ با اولویت وانت بار‌ها و تاکسی‌ها (اعم از اینترنتی و ستی) به مالکان خودرو‌هایی که طی سال ۱۳۹۸، خودروی خود را دو گانه سوز نمایند، اختصاص می‌یابد.
 
 ۲۰ درصد از منابع حاصل از این به پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد با اولویت وانت بار‌ها و تاکسی‌ها عربی و سنتی به مالکان خودرو‌های سال ۱۳۹۸ خودرو خودرو دوگانه سوز نمایند اختصاص می‌یابد.
 
تسهیلات پرداختی بابت دوگانه سوز کردن خودرو‌های صرفاً با هر بار سوخت در جایگاه‌های سی ان سی شده در صورت عدم استفاده از سی ان جی سود تسهیلات ارائه شده با حداکثر سود شبکه بانکی محاسبه خواهد شد.

۱۰ درصد از منابع حاصل از این بخش به پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد برای خریداران خودرو‌های پایه گازسوز و دوگانه سوز با ظرفیت باک بنزین محدود کمتر از آن ۱۵ لیتر از خودروساز‌های داخلی اختصاص می‌یابد.
 
۱۰ درصد از منابع حاصل از این بخش به پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد برای احداث، تجهیز، ایمن سازی و به روزرسانی جایگاه‌های سوخت فسیلی اختصاص می‌یابد.
 
۶۰ درصد از منابع حاصل از این بخش پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد به شهرداری‌ها بابت خرید اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی کم مصرف با اولویت برقی و گازسوز و توسعه ناوگان مترو و اشتغال اختصاص می‌یابد.  

وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که میزان تولید خودرو‌های داخلی با موتور پایه سی ان جی توسط تولیدکنندگان داخلی در طول سال ۹۸، ۳۵ درصد باشد. افزایش قیمت هزینه حمل و نقل درون شهری ناشی از افزایش حامل‌های انرژی در راستای اجرای این حکم راس دولت شورا‌های اسلامی شهر و روستا و شورا‌های فرادست و شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته ممنوع است.

نرخ سی ان جی و ال پی جی در سال ۹۷ افزایش نمی‌یابد. تعیین نرخ نفت سفید و گازوئیل عهده دولت است و آیین نامه تبصره توسط سازمان برنامه بودجه تهیه و تصویب هیات وزیران می‌رسد، همچنین سازمان برنامه و بودجه موظف است گزارش عملکرد این تبصره را حذف ما به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقا من هر وقت این طرح ها و برنامه ریزی ها رو می شنوم تو فکر فرو میرم که این حرفا و طرحا رو از کجا در میارن و با چی روی دارن اعلام می کنن و تا حالا هم به هیچ نتیجه خاصی نرسیم خدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
فقط خدا وکیلی صحبتهای این اقا را قبل از انتخابات دوباره ببینید.
.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
ما ایرانی ها همگی باید بریم یک گاوی .شتری در راه ی خدا بکشیم که .نفت.بنزین.را از کشور های دگه وارد نمکنیم .اگر قرار بود بنزین را هم وارد کنن الان قرار است بنزین کارتی بشه لیتری 2هزار تومان .اون جوری وارداتی اگر بود میبایس لیتری 20هزار تومان بزنیم.
-
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
اصلاح چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ینی اقایی که این طرحو گذاشتی خودتم با26لیتر ماهانه سر میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
۲۴ لیتر فقط به ازای هر نفره
یک خونواده ۴ نفره ماهی ۹۶ لیتر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
حتما بااین طرح قشنگتون میخواهید یارانه هارو حذف کنیدوبگید به جای یارانه بنزین میدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
و حق خانواده هایی که اصلا ماشین نداره تو جیب کدوم بزرگوار میره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
ناشناس عزیز به هر کد ملی ماهانه ۲۶لیتر تعلق میگیره این ینی اگه استفاده نکردی میتونی پولش رو دریافت کنی.به جیب شخص شخیص خودتون میره.مثل قبلا نیست که فقط به کسانی که ماشین داشتن تعلق میگرفت.
-
مرتضی
۱۸:۵۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خسته نباش خدا قوت
زحمت می کشید واقعا
یکی دراین دینا و دوتا اون دینا عوض بگیرید
خدا پشت پناه تون باشه....
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس پورمحمد
۱۴:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
با سلام تا حرف قیمت میشه میگن پایه خیلج فارس قیمت اینقدر است کاش مسیولین تمام چیز ها براساس خیلج فارس باشه حقوق انها هم بر اساس ریال است؟ یا دلار و درهم ی کم توی فکر حقوق بگیر بدبخت باشین والسلام
Iran (Islamic Republic of)
علی کدخدایی
۱۶:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۴:۲۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مگه از 100 درصد محاسبه نشده این که میشه 120 درصد بیخود نیست بندگان خدا هی کم میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسسسسس
۱۳:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
روزانه حدود20-30میلیون لیتربنزین هدروقاچاق میشودنمایندگان مردم ودولت موظفندتدبیری کنندتاقاچاق نشودوپول آن به آسانی به کارت مردم واریزشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
همه اینها درست !!!! لطفا یک نیم نگاه به قانون اساسی ایران بندازید تا ببینید این مدیریت ها چه کار هایی را نکردند ؟ لطفا قانون اساسی را مطالعه کنید . چون ظاهرا این قانون را همه قبول دارند و کشور بر مبنای آن مدیریت می شود .
Netherlands
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
موج جدید افزایش کرایه ها و اجناس شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
وااااااااااای مرسی 26لیترو من چطور مصرف کنم آخه ینی باس هرماه کل ایرو بگردم تا شاااااااایییید تموم شه اگر مابقیشم موند میفروشم.جوری میگن بنزین تو همه ی دنیا گرونه ماهم باس گرون کنیم تا قاچاق نشه انگار همه دنیا ذخایر نفت و گاز دارن.نماینده ها حالتون خوبه؟سرتون بجایی نخورده؟گرفتین مارو؟جان من اگه دوربین مخفیه بگین دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
شوما باس بری دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
تا چند روز پیش میگفتن ماهانه 30 لیتر الان میگن 26 لیتر. فردا حتما میگن 20 لیتر و پس فردا میگن 14 لیتر تا آخرش میرسه ماهانه یک فنجان. مردم نگاه کنید چطور ما رو به بازی گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اصل طرح خوبه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
وقتی چیزی نمیفهمی چرا نظر میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اینقدر جوش نزنید خبر خوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
نمیشه بجای بنزین سهمیه گوشت بدنباکارت بنزین بریم ازقصابیهابگیریم کارت بکشیم تیم کیلو بسه زیادهم ضررداره سویا گفتن بهتریت غذابجای گوشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
لاریجانی سیاسی با مردم صحبت میکنه و میگه مجلس هیچ تصمیمی در خصوص سهمیه بندی بنزین مگرفته!
چرا درست باه مردم جواب نمی دید؟
پس این اظهارات و گفته ها چیه ؟ تبصره به قانونی الحاق میدید کلاه سر مردم میگذارید؟
آقای امیر آبادی اصلاح طرح یعنی چه؟
این سهمیه بندی و گران کردن سوخت نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
گل گفتی،
Iran (Islamic Republic of)
قدسی نیا
۱۰:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خجالت داره بخدا ایران روی گنج نشسته ما گرد جهان میچرخیم این همه نفت و گاز خدا دادی ولی متاسفانه مدیریت صفر این آقایان نمایندگان مجلس چطوری به این فکر رسیدن امروز بنزین سهمیه بندی فردا گاز پس فردا خواب و استراحت این ملت خجالت داره بخدا بعلت نیستین برین مدیر وارد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
فقط خواستم از مسئولین خیلی محترم بابت زحماتشون تشکر کنم. که به ظاهر اینقدر به فکر مردم هستند !!!! و یک سوال دارم که چرا ما انقدر از مدیریتمون تعریف می کنیم ولی خروجی آن را مردم بر عکس می بینند؟ و حرف از حقوق می شود می گویند مدیر مسئولیت دارد و بابت مسئولیتش حقوق بالا می گیرد . و نمی دانم تمام مدیرای که به مسئولیتشون درست عمل نمی کنند به خاطر همان مسئولیت بازخواست نمی شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
حیاتی
۱۰:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
من موافق سهمیه بندی هستم.میلیاردهاتومن دولت بابت یارانه ی بنزین هزینه میکنه.ولی این یارانه فقط به جیب کسانی میره که ماشین دارند.
اتفاقا این طرح کاملا به نفع افراد زیر خط فقر هست که حتی ماشین هم ندارن.
طرح بسیار خوب و کاملا به نفع کسانسیت که هیچ وسیله ی نقلیه ای ندارند
اتفاقا مروج استفاده از وسیله ی نقلیه عمومی هم هست .میتونه از سهمیه اش کمتر استفاده کنه و اون بفروشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
بهتر شما نظر ندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
نابغه.اگه این کار رو بکنن که قیمت همچی چند برار میشه فشار به مردم بیشتر میشه.کسی هم که وسیله نداره مجبوره 4 برار کرایه بده
بعدش 26 لیتر چی هست که اضافش رو بفروشه.بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
ای بابا کی از دو نرخی شدن بنزین حرف زده که میگید همه چی بالا میره.کسانی که ۲۶تا کم هست براشون با همون قیمت از دیگران میخرن همین .اگه غیر از اینه و تفاوت قیمت داره بگید ماهم از اشتباه در بیایم.
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۰:۱۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
هر سال گران کردید و گفتید:مدرسه می‌سازیم، اتوبوس می‌خریم، جاده می‌سازیم و....، کو کجاست اون وعده های قبلی شما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اولا مقدار بنزین لحاظ شده کفاف یک ماشین پراید در یک ماه برای خانواده 4 نفره است وبرای ماشین های پرمصرف تر کفایت نخواهد کرد دومامگر قیمت ماشینها در ایران مثل قیمت فوب کشورهای خلیج فارس محاسبه میشه که قیمت بنزین باید برابر 90درصد فوب انها محاسبه بشه؟؟؟؟ واقعا که!هم ماشینها گران هم بنزین گران؟؟؟ این بود عدالت عدل علی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
واقعا خجالت داره
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
تبریک می گم با این شرایط مسافرت اقشار متوسط هم تعطیل شد و به فقرای عزیز پیوستن. تبریک دوم به خاطر دومین حرج و مرز بازار این بار با نام قیمت بنزین آزاد و دولتی مثل دلار. سومین تبریک بخاطر گرانی تمام مایحتاج مرتبط با حمل و نقل ترانزیتی که از بنادر و مراکز تولید به محل مصرف منتقل خواهند شد و نرخ بنزین آزاد همیشه ملاک بازار ایران است. چهارمین تبریک به خاطر گرانی دوباره خودروهای دوگانه سوز که دلیل گرانی بنزین آزاد ملاک قیمت گذاری خواهد بود و ملاک قیمت گذاری با ارز و منابع دولتی فقط یک خواب است. با آرزوی عاقبت بخیری برای هموطنان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
یعنی یکی نیست که صنعت خودرو رو به سمت خودرو های برقی بکشونه آیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
ای بابا بودند کسانی که ده سال پیش خودرو برقی ساختند ولی همین افراد اون موقع مسئول بودند گفتند باطری هاش وزنش زیاده بدرد نمیخوره
-
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
برادر نماینده طرحی برای فشار بیشتر به مردم از این بد تر پیدا نکردی احسن چه فکری کردی ایا خودت تنها بودی یا با.........!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۰۹:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خسسسسسسسته نباشيد با اين اصلاح !!!!!!!!!!!!!!!!! ما ميگيم نرره اينا ميگ بدوووش!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خدایی خجالت نمی کشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
بازهم نا عدالتی آن خانواده ای که نه ماشین دارد و نه کارت سوخت باید چه کارکند سهمیه اش را کی می برد؟ کی بالا می کشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۸:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
با سلام
امیدواریم که امام زمان هرچه سریعتر ظهور نمایند و هرکس را سر جایش قرار دهد و وجوهاتی که در دست نااهلان است را پس گرفته و ظالمان را به سزای اعمالشان برسانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
قیمت بنزین را مبنای ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس حساب می کنید حقوق کارمندان وکارگران هم برهمان مبنا حساب کنید سطح رفاه مردم هم بر همان مبنا حساب کنید یارومی روم یا زنگی زنگ
Iran (Islamic Republic of)
علی کدخدایی
۰۹:۲۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
تسهیلات پرداختی بابت دوگانه سوز کردن خودرو‌های صرفاً با هر بار سوخت در جایگاه‌های سی ان سی شده در صورت عدم استفاده از سی ان جی سود تسهیلات ارائه شده با حداکثر سود شبکه بانکی محاسبه خواهد شد.
سی ان سی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
۲۰ درصد از منابع حاصل از این به پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد با اولویت وانت بار‌ها و تاکسی‌ها عربی و سنتی به مالکان خودرو‌های سال ۱۳۹۸ خودرو خودرو دوگانه سوز نمایند اختصاص می‌یابد.
عربی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خدایا این حضرات حساب کتاب درستی ندارند کسی نیست به اینها بفهماند که در آمد ملت ایران به اندازه سایر کشور های حوزه خلیج فارس نیست
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۸:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
دیروز شبکه خبر اعلام کرد سهمیه بندی بنزین کنسل شده است. اونوقت تکلیف مردم که سرجمع هزاران میلیارد تومان پول برای تمدید کارت سوخت خودشان پرداخت کردند چی میشه؟ از همه مهمتر این که کشور ایران با داشتن ذخایر عظیم نفتی آیا اینگونه تصمیمات شایسته مردم ایران است؟ واقعاً برای خودم متاسفم.دست بردارید از اینگونه طرحهای آبکی...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
واییییییییییییییییییییییی 26لیتر حالاچطوری مصرف کنیم تمام نمیشه که...
-
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
ببخشیدخجالت هم نمیکشندبجای اینکه مشکل اقتصادی جامعه ووضعیت معیشت مردم راحل کنندبرمشکلات مردم اضافه میکنند هرروزبایه سناریوی جدیدباروح وروان مردم بازی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حتما درامد حاصل از این کار برای اشتغال زایی مصرف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
میشود اقایون اون نابغه ای که این طرح را ارائه داده معرفی کنند تا تا کشور های دیگر هم با استعداد ایشون اشنا بشن واستفاده ببرند!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
افرین به اون کسی که این طرح اختراع کرد احسنت طرح خوبی هست مدال افتخار بهش بدهید............
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۷:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حداقل ماهی 50 لیتر برای هر ایرانیمی گذاشتن به منصفانه بودن آن نزدیک بود چرا که سوخت ماشین های ایرانی واقعا بالا است و 28 لیتر به جایی نمی رسد
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۷:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
این طرح زمانی بدرد می خورد که مردم بتوانند خودرو های خوب خارجی را با تعرفه پایین خریداری کنند واز خرید اشغال هایی که تابوت متحرک است خودداری کنند
Iran (Islamic Republic of)
.RahimA
۰۶:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اگر به منافع شخصى زود گذر فكر كنيم با سهميه بندى بنزين مخالفت ميكنيم
اما اگر منافع جمعى وملى را در نظر بگيريم موافق هستيم واين كار درست است هرچند كوته فكران مخالف باشند..وگرنه اتلاف ثروت ملى همچنان ادامه خواهد داشت به نفع ثروت مندان
بگذاريد يك كار درست انجام بدن ،
موافق بنزين سهميه بندى هستم،
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
این طرحهاظاهرش رنگ ولعاب داردباتنش به زرتمام مردم ضعیف ایران هست فقط خوداقایان که حقوقهای انچنانی دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برای این طرحها چه قدرمی گیرندکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرحیمی
۰۶:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
آقایون نماینده شما کار دیگه ای جز این کارهای بچه گونه ندارین......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
تکلیف اونایی که خودرو ندارند چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خودرو هاچ بک تولید نکنند چون دوگانه سوز نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۶:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
فقط بلدین بگین قیمت تو خارج از ایران اینطوره اونطوره یه دفعه شد بگید رفاه مردم خارج زیاده هیچ وقت گفتین حقوقشان کفاف زندگیشان را میدهد فقط هر چی به نفع تان باشه هی میگین جمع کنین بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
افرین. حماسه افریدید. به به. چقدر فکر پشت این داستان خوابیده. احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
تا كي قراره فشار بياريد رو مردم!!! جاي اينكه بيايد يه باري از رو دوش مردم برداريد هر روز يه بازي جديد واسه بيشتر تو تگنا رفتن مردم درمياريد.
آقاي نماينده شما تا آخر عمرتون مشكل پول بنزين و هزينه ورود به زوج و فرد و نداريد، ولي ما هر روز دغده فكريمون ايناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
من برای درمان مجبورم ماهی یکی دو بار به تهران سفر کنم
بخاطر بیماریم هم امکان استفاده از اتوبوس رو ندارم
حالا با این 26 لیتر و یه حقوق کارگری باید جهت درمانم هزینه هایم دوبرابر شود یا کلا قید درمان رو بزنم
همه چیز دو یا سه برابر شده بجز حقوق کارگران
که هیچکی براش فکری نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۳:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
برای جلوگیری از قاچاق سوخت باید جلوی جایگاه سوخت بگیرن باید برا اونا سهمیه بندی کنند نه برای مردم ....در ضمن از طریق دوربین متونند جایگاه سوخت فاسد شناسایی کنند نه از طزیق افزایش قیمت البته یی مثل میگه مقصود تویی کعبه بت خانه بهانست...!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۲۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
با سلام.چرا مسولان اینجورین؟واقعا یعنی چی این نا معادله سهمیه بندی بنزین رو چطوری میخواین محاسبه کنید؟شما که توی حساب یه برق اب و گاز گیر کردید حالا میخاین بشینین که اقای x در طول ماه و روز چه میزان بنزین مصرف کرده چقد مونده داره که باز اونم پولیش,کنیم بریزیم به حساب ملت.اقایون لطف کنن زیاد به مغزهاشون فشار نیارن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
کسانی که کارت سوخت ندارند چطور سهمیه ی خودشون رو دریافت می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
باید جلوی این طرح گرفته شود و قیمت بنزین کمترین افزایشی نداشته باشد
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اقا بنزین ولش کنید واقعا اون ۱۳میلیون که مجلس به شما میدهد حلال است اگه خیلی بیکار هستید فوتبال ژاپن نگاه بکنید مردم جهان کجایند و ما کجا کلی زحمت کشیدند طرح دادند آن هم کاملا نا طرح بعد هم بعد گفتند تغییر نکرده مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مگه پخش45 هزار تومان یارانه خیلی به تولید کمک کرد و اوضاع زندگی مردم را خوب تر کرد که می خواهید دوباره آن را تکرار کنید اصلا یه کم بیشتر ش کنید که دیگر نخواهیم بريم سرکار پس سهم نسل های آینده چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
منطقه ما که تاکسی نداره همش مسافرکش های شخصی کار میکنن
کرایه گرون میشه فکرشو کردید با این 26 لیتر منه کارگر یا کارمند چقدر باید کرایه بدم؟ هیچ میفهمید گرون میشه؟ن 26 لیتر مثلا من بریزم تو باک پرایدم نهایتأ 3 روز میره این 27 روز رو کرایه بدم؟ مسافرت نرم؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
جای بسی تاسف
دیگه داره باورم میشه که فقط میخان افکار مردم رو درگیر مسایل انحرافی مثل بنزین و گوشت و مرغ و اینا کنن تا چند صباحی سو مدیریت های خودشونو بپوشونن
واقعا که بعﺽیا دارن چوب لای چرخ کشورمون میزارن تا جلوی پیشرفتمون رو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اینقدرنقشه برای بدبخت کردن مردم نکشید همین طوری هم پدرمون درامده
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
ظاهراً بعضی از آقایان مسئول و تصمیم گیر..، از صبر و نجابت مردم،که تمام شرایط سخت اقتصادی و ناملایمات و تبعیضات را به خاطر عشق به وطن و اسلام عزیز، فداکارانه تحمل می کنند..، خسته شده اند..!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
ما که ماشین نداریم تورو خدا ما نمیخواییم همینجوری بهتره وﺽعیتو ازینم که هست بدتر نکنید شما نمایندگان لطفا به فکر ملت نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
تورم بنزین هم به تورم فعلی اضافه می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
یکی به اینها بگه چرا این دست و آن دست میکنید ؟ بابا بنزین را مثل سالهای قبل گران کنید چرا مردم را به جون هم میندازید ؟ مثل سبد کالا که هیچکس از نوع توضیع رازی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
عوض این کارا جلوی اختلاس رو بگیرید خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا شاهده ..این موضوع هم مثل قضیه یارانه ها خواهد شد و به ناحق از برخی ها همین سهمیه رو هم کم میکنند..من یک فرهنگی هستم ..بخدا قسم یارانه من رو قطع کردن فقط به جرم اینکه حقوق من در حکم کارگزینی و نه در فیش حقوقم بالاتر از سه تومنه..قرار بود یارانه رو به همه بدهند و هرکسی به تناسب زندگی خودش یارانه شخصی خود رو مدیریت کنه..بعوض این کارها جلوی حقوق نجومی و اختلاس و ...هزار بدبختی دیگه که برای مردم ایجاد شده بگیرید و حتما در پاسخ خواهید گفت این اختلاسها رو مگه ما آوردیم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
بخدا من یه کارگرساختمانم با ماهی هفتصد چه کنم با سه بچه مگه خدا نظری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
طرح بسیار با عدالت و خوبی است بشرط باز بگم بشرط راستگویی و درست اجرا شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
شما نمايندگان درد ملت رو درك نمي كنيد چون هر كدوم يه نوكر داريد نه خريد مي ريد نه از قيمت ها خبر داريد فقط بلديد قانون به ضرر مردم وضع كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
علیربرکت اله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
آقای فراهانی و کمیسیون تلفیق انشاءالله هر چه سریعتر به مردم کم در آمد بپیوندید و همسن سهمیه بندی شامل حال خودتان شود
از مکافات عمل غافل نشو
این سهمیه بندی بنزین یعنی در هر وضعیت روحی هستی در همان جا جان بکن و حق تردد در کشور نداری و تردد در هوای آزاد و کشیدن نفس راحت هم ممنوع!!!!!
بخود بیایید و این همه ناراضی تراشی نکنید
Armenia
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
این هم به سرنوشت یارانه ها دچار میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
الان یه ماهی هستش که با پیش کشیدن بحث افزایش مالیات و سهمیه ای کردن بنزین باعث تشویش اذهان عمومی شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
چه طرح مسخره اي
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
بالاخره تکلیف ما را روشن کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
عجببببببببببببب
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
صدا تون از جای گرم در میاد ..ای سیاستمداران ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام. خودروهامون دارای کیفیت کشورهای خلیج فارس است یا حقوق دریافتی مردم به اندازه اون کشورهاست؟ .....
بازهم تورم افسارگسیخته دیگه. ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
اگه کارت سوخت وماشین به اسم خانم سرپرست خانواذه بود تکلیف چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
احسنت ، احسنت ، احسنت .
عجب طرح نابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
عضو هیات رئیسه مجلس که اشتباه نمی کنه دروغ هم نمی گه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
دیروز باشگاه خبرنگاران از زبان رئیس مجلس نوشته بود خبر اختصاص یک لیتر بنزین به هر ایران تکذیب شد!!!
با این وجود تکذیب رئیس مجلس درست بوده چون یک لیتر زیاد اعلام شده ابود که خداروشکر اصلاح شد و سهمیه هر ایرانی کمتر از یک لیتر خواهد بود!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
پس حقوق و درآمد را هم له قیمت فوب خلیج فارس پرداخت نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
آفرین بر شما حسین آقا. اگر کمی انصاف داشته باشند باید به این نظر فکر کنند. صد در صد موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
دستمزد ما را هم مثل فوب بدید

بابا میدونیم چشماتونو بستین تا دیده نشین اما مردم می بینند!

ننگ بر شما که هر روز به جای اینکه یک طرح برای رفاه بیشتر بدین به فکر فشار بیشتر بر مردمید!
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۱:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
واقعابا ۲۶ لیتر چجوری من معلم برم سرکارم توروستای دورافتاده باید خدمت کنیم خدائیش بنزین بره بالا قشرکارمند باید گرسنگی بکشه همین الانش یک چهارم تا یک سوم درآمد ما صرف هزینه ی رفت وآمد میشه
مگه ما حقوقمون با دلار که شما بنزین رو بادلار با مردم حساب میکنین
معلم تو کشورهای حاشیه خلیج فارس ۸ تا۱۲ هزاردلاردریافتی داره ، ما۱۰۰ نا ۳۰۰ دلار انصافا بگزارین مردم آرامش داشته باشن درآمدتون زیاده وگرنه قشرضعیف کارگر و کارمند رودرک میکردین. خدا ازتون نمیگذره که این همه زندگی رو برای ما سخت میکنین بنزین وگاز واین ها که تولید خودمونه صبرکنین تحریم ها بشکنه بعدش ببرین بالا نه الان که کمرمون زیر گرانی خم شده.
Netherlands
دلسوز
۲۰:۵۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
آقا معلوم هست چه خبره یکی میگه سهمیه انفرادی یکی میگه سال 98 قیمت عوض نمیشه . بابا اول بشینید مشکلتونو حل کنید بعد اعلام کنید .
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۰:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
هرسري ميخوان بنزين رو گرون كنن همين حرفا روميزنن ؛ حمل ونقل عمومي رو ميخوان توسعه بدن !!!
همش الکی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
یه بار می‌گوید کلا سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین منتفهی هست در سال ۹۸یه بار می‌گیرد هر ایرانی ۱لیتر یه بار می‌گوید ./۸یه بار می‌گوید ماهی ۲۶لیتر
چرا با روح و روان مردم دارید بازی میکنید ظاهرا دوست دارید مردم رو حرص بدید و به خودتون بدبینشون کنید برادر من این راهش نیست چرا بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری دارید عمل میکنید مردم رو راضی نگه دارید ما برای این نظام و وطن جون میدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
سبلان
۲۰:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام اگر واقعا نمایندگان می خواهد یک کار ماندگار برای ملت انجام دهند بهتر است قیمت همه کالاها آزاد شود اما پیش از آزاد سازی حقوق کارمندان و کارگران متناسب با کشور های همسایه تعیین شود از قشر آسیب پذیر حمایت شود.در غیر این صورت فکر کنم تعادل زندگی مردم به هم بخورد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
عالیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
تو خوبي!!!!!! عاليه؟ اين عاليه آيا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
مطمانم که یه شری برای مردم ویه سود کلان برای اقایون ژن خوب هست که انقدر ردش را دارن
Iran (Islamic Republic of)
y
۲۰:۳۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ممنون سهميه روزی یک لیتر رو هم که در ماه میشد 30 لیتر رو هم کم کردین
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۲۰:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
چرا کاری میکنیم که رانت زیاد بشه؟ تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
حقوق رو فوب خیلج فارس حساب میکنید؟
حقوق جیبوتی
بنزین خلیج فارس؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
بما از این بنزین داغون میدن // برا خودشون بنزین سوپر بر میدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
مگه حقوق پرداختی به کارگران و کارمندان رو هم مانند کشورهای فوب خلیج فارس ویا کشورهای برنت دریای شمال پرداخت می کتین
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
بقول ناشناس خسته نباشید
واقعا زحمت کشید هنر کردید با توجه به زحمات آقایان پس بنزین رو بعداز این باید حدود شش هزار تومان باید بخریم
با این تورمی که در ایران هست و صداش رو درنمیارند و رکود اقتصادی باز فشار روی مردم هست باز نمیدونم کدوم جیب دولت خالی شده میخواد پر کنه بیچاره مردمی که ماشین داره و ندارند اونی که داره بیچاره است که دیگه نمیتونه حتی باهش مسارفرت بره و کسی هم که نداره منت بنزین سرش میگزارند
خوب به آقایان بگید منت یارانه سرمردم گذاشتید که دیگه ارزشی نداره فقط مبلغ 45500 سال تصویب شده که به تورم الان حساب کنید فکر کنم ارزش ده هزار تومان رو نداره باز هم بیچاره مردم سوخت گران گاز گران نون گران برق گران به حساب یارانه گذاشتند بنزین گران کردن رو به چه حسابی می خوان بنویسند آرامش برای مردم نگذاشتید
از روزقیامت بترسید
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ی زحمت بکشید ب تعداد خانواده قرص برنج بدید بخوریم
بودجه دیگ هزینه نشه
فقط اکسیژن مفتیه ک اونم احتمالا اونم قط کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
منم‌موافقم‌بهتره‌ازاین‌است‌که‌هروز‌بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خیلی خندیدم... دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
موافقم صد در صد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
مسلما دولت سیاستهایی رااتخاذ میکنه که سودی براش باشه؟؟!!!
نیازامروز مردم باتوجه به مشکلاتی که دولتهای ما برایمان بوجوآوردند؟؟!! بنزین نیست؟؟!! واین تصمیم دولت یکنوع فرافکنی وکلک می باشد؟؟!!!!!
مردم جیب شون خالیه ودولت میخواهد شکم اتومبیلهای بیکیفیت راپر کنه؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۲۰:۰۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
فقط حرف بابا مردم بکشید نفت همش برا خودتون می ممونه
۱۲
آخرین اخبار