مدیرکل پست استان همدان از جابجایی ۲ میلیون و ۶۳۸ هزار ۱۲۹ مرسوله پستی در این استان خبر داد.

جابه جا بیش از ۲ میلیون مرسوله پستی در استان همدانمحمد امیدی، مدیر اداره کل پست استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه  با جابجایی این مرسوله‌ها معادل ۲ میلیون و ۶۳۸ هزار سفر درون و برون شهری در استان حذف شده است، افزود: در واقع با این کار از آلودگی‌های زیست محیطی، سوخت خودرو و سایر معضلات جلوگیری شده و بهداشت روانی جامعه نیز تامین شده است.

مدیر کل پست استان همدان گفت:  بیش از  ۵ هزار و ۷۸۹ مرسوله اینترنتی در همدان، در ۱۰ ماه نخست امسال جابه جا شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بسته و امانات صادره (بدون اینترنتی) معادل ۱۲۹ هزار و ۲۱۵ مرسوله بوده، خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶۹ هزار و ۷۵۸ مرسوله ارسال به مقصد ارسال شده است.

مدیر کل پست استان همدان تعداد امانات صادره خارجه را ۴۸۷ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد سال گذشته معادل ۲۸۷ مرسوله بوده است که تقریبا افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

امیدی با بیان اینکه ۶۹۱ واحد پستی در استان همدان فعال است، ادامه داد: ۵۱۲ دفاتر دولتی، ۳۹ دفاتر غیر دولتی، ۶۵۲ دفاتر شهری و ۱۷۹ دفاتر روستایی در استان همدان به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان با ۶۸۱ صندوق پستی مرکز مبادله پست غرب کشور است، بیان کرد: مرسولات پستی استان‌های غرب کشور نظیر کردستان، ایلام، کرمانشاه و همدان ازطریق این مرکز و به صورت شبانه روزی مبادله می‌شود.

مدیر کل پست استان همدان گفت: سرانه ترافیک هر واحد پستی ۳ هزار و ۸۸۳ مرسوله و سرانه ترافیک هر شهروند نیز ۱/۵ است.

امیدی با اشاره به پوشش محیطی هر واحد پستی، بیان کرد: پوشش مساحتی و جمعیتی هر واحد پستی به ترتیب ۲۸ کیلومتر مربع و ۲ هزار و ۵۱۶ نفر است.

وی در ادامه افزود: تعداد مرسولات پستی به ازای هر واحد پستی ۳ هزار و ۸۸۳ مرسوله و به ازای هر کارمند ۱۲ هزار و ۲۶۲ مرسوله است.  

مدیر کل پست استان همدان به خدمات ویژه اداره پست همدان به همشهریان اشاره کرد و گفت: راه اندازی پست ویژه توزیع روز جهت تهران (قبول تا ساعت ۱۳ و توزیع همان روز تا ساعت ۲۲) راه اندازی سرویس ارسال اطلاعات مرسوله تا رسیدن به مقصد به گیرنده وفرستنده، راه اندازی نظرسنجی از متصدیان قبول و توزیع در زمان ارسال و دریافت مرسوله با استفاده از تلفن همراه، از جمله خدمات ویژه اداره کل پست استان همدان است.

 امیدی به دیگر خدمات اداره کل پست استان همدان اشاره کرد و گفت: وجود سامانه دریافت شکایات بطور تلفنی، اینترنتی، پیگیری شکایات و پاسخگویی در اسرع وقت (کمتر از ۵ ساعت (EOP)  و ۱۲ ساعت کانال سنتر)، استفاده از سامانه‌های PcPOS  در باجه‌های قبول و راه اندازی M-POS جهت توزیع مرسولات اینترنتی در آینده‌ای نزدیک و انجام خدمات نیابتی سازمان‌ها در راستای تسهیل امور مردم، کاهش مراجعات مردمی، همچنین ایجاد شفافیت در انجام امور و جلوگیری از فساد اداری از مهمترین اقدامات پست استان همدان است.

انتهای پیام/ص.ف

بیش از ۲ میلیون مرسوله پستی در استان همدان جابه جا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.