رئیس سازمان میرث فرهنگی شهرستان ملایر از فعالیت بیش از ۴ هزار کارگاه منبت در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 4هزار کارگاه منبت در ملایرابراهیم جلیلی رئیس سازمان میرث فرهنگی  شهرستان ملایر در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۰۰ گارکاه فعال و ثبت شده در شهرستان ملایر گفت: در بخش منبت در شهرستان ملایر بیش از ۸ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ هزار نفر در صنعت مبل و منبت در ملایر مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و عدم تخصیص ارز دولتی به واردات چوب هزینه اولیه تولید بالا رفته است که توجه بیشتر مسولان مربوطه را می طلبد.

رئیس سازمان میرث فرهنگی شهرستان ملایر با اشاره به  ممنوعیت و عدم برداشت  از جنگل های شمال کشور بیان کرد: اقدامات و تدابیری خوبی برای واردات چوب در نظر گرفته شده است.

جلیلی با اشاره به بیمه صاحبان مشاغل در حوزه منبت و صنایع دستی گفت: با توجه با اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در اینحوزه فقط بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر دراین حوزه تحت پوشش بیمه قرار دارند بیمه گذار سهم اندکی را پرداخت می کند و مابقی بر عهده دولت است.

وی بیان کرد: هم اکنون سامانه ثبت نامه بیمه به علت بار مالی زیادی که برای دولت دارد،بسته شده است.

رئیس سازمان میرث فرهنگی شهرستان ملایر در ادامه بیان کرد: نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا با تصویب قانونی جامع دولت را مکلف  به تعیین تکلیف بیمه حوزه صنایع دستی کنند.

انتهای پیام /د.ا

وجود 4هزار کارگاه منبت در ملایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.