مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان گفت:همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی واحد تقطیر سوم پالایشگاه نفت اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی ابراهیمی  مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان گفت: ظرفیت کلی پالایشگاه اصفهان روزانه 370 تا 380 هزار بشکه است که با راه‌اندازی واحد تقطیر سوم این ظرفیت در سه واحد توزیع و موجب کاهش بار ترافیکی خوراک در برج‌های تقطیر می شود.
وی افزود: با راه‌اندازی واحد تقطیر سوم، بیش از توزیع خوراک، ضریب ایمنی بالاتر رفته است و با توجه به جدید بودن تجهیزات واحد تقطیر سوم، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش می یابد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان افزود: ظرفیت پالایشی پالایشگاه هم با دو واحد جانبی غلظت‌شکن و در زمان نیاز به تولید بنزین بیشتر، حدود 60 تا 70 هزار بشکه‌ در روز افزایش می‌یابد.
وی گفت: این واحد هم‌اکنون در مرحله راه‌اندازی است و تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان با اشاره به راه‌اندازی طرح مهم زیست‌محیطی تصفیه آب پالایشگاه اصفهان همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: این طرح با ظرفیت 700 هزار مترمکعب در ساعت آماده بهره برداری است.

ابراهیمی واحد تصفیه آب پالایشگاه اصفهان را یکی از برترین واحدهای تصفیه آب صنعتی از نظر حجم و گستردگی در کشور دانست و افزود: با بهره‌برداری از این طرح بخش عمده آب مصرفی در چرخه پالایش نفت خام از آب خاکستری (فاضلاب) شاهین‌شهر اصفهان تامین می‌شود.

وی یکی دیگر از واحدهای آماده بهره‌برداری در پالایشگاه اصفهان را واحد گرانول‌سازی گوگرد عنوان کرد و گفت: این طرح زیست محیطی به ظرفیت 300 تن در روز نیز آماده بهره برداری است.
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام، تولید فرآورده‌های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین‌دستی (پتروشیمی اصفهان، پتروشیمی اراک، نفت سپاهان، پالایش نفت جی و صنایع شیمیایی ایران) از سال 58 آغاز کرد و اکنون حدود 21 درصد از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور در 16 استان را تولید می‌کند.
نفت‌خام موردنیاز این شرکت از حوزه نفتی مارون در فاصله 70 کیلومتری اهواز از طریق هفت ایستگاه تقویت فشار و با خط لوله‌ای به طول 430 کیلومتر تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

راه‌اندازی طرح مهم زیست‌محیطی تصفیه آب پالایشگاه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.