فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد مردم معضل سختی تماس با نیروی انتظامی را داشتنند که اکنون به ۱۰ درصد رسیده است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سردار محمد کاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر مشهد در محل جلسات علنی شورا با بیان اینکه وجه مشترک نیروی انتظامی و مجموعه شورای شهر موضوعات اجتماعی و مردم است، گفت: ما هم هر کاری انجام دهیم حول محور مردم حرکت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با مراجعه به بیانات مختلف دینی و بزرگان خود شاهد اهمیت محور قرار دادن مردم هستیم، مقام معظم رهبری نیز در بخشی از‌ فرمایشاتشان می‌گویند، رضایت مردم موجبات رضایت الهی است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی هفت محور مأموریتی داشته و براساس آن اقدام کرده، گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصادی و فضایی که توسط ایادی استکبار و منافقین فراهم شده، بخشی از اهداف محقق شده و بخشی در حال تحقق است.

تقوی با بیان اینکه، ۷۵ تا ۸۰ درصد مأموریت نیروی انتظامی خراسان رضوی در مشهد است و در سایر استان نیرو و توان کمتری می‌گذارد، ادامه داد: به‌طور متوسط در استان ۹ هزار تماس با با ۱۱۰ گرفته می‌شود که ۶ هزار و ۶۰۰ تا ۶ هزار و ۷۰۰ مورد آن مربوط به‌ مشهد است و ۴۵۰۰ تا ۴۸۰۰ عملیات پلیسی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: از هر ۱۰ تماس برای یک تماس امکان اشغال خطوط نیروی انتظامی وجود دارد، همچنین میانگین حضور ما برای بررسی صحنه یا در کنار کسی که ما را فراخوانده از ۱۲ دقیقه به زیر ۱۰ دقیقه رسیده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف صورت گرفته، گفت: در برخی از نقاط شهروندان حتی از شب قبل در صفوف طولانی قرار می‌گرفتند تا به موضوعشان رسیدگی شود و فقط در سه روز هفته امکان ارائه خدمات بود، اما امروز در ۶ روز هفته و بدون صف رسیدگی می‌شود و اتباع خارجی و متقاضیان گذرنامه هیچ‌گونه نگرانی ندارند.

تقوی در رابطه با در بخش راهنمایی و رانندگی ادامه داد: با وجود اینکه در گذشته چیزی به‌نام توقیف خودرو و پلاک نداشتیم، اخیرا شاهد توقیف ۲ تا ۳ هزار پلاک در مشهد هستیم که از سوی محاکم یا اداره ثبت اسناد به‌پلیس راهور مراجعه می‌کنند و براساس وظایف خودشان مجبورند پلاک را متوقف یا ثبت و ضبط کنند و خوردوها را در سطح معابر براساس خواسته افراد مختلف متوقف کنند که حجم سنگینی در کنار سایر مأموریت‌های نیروی انتظامی است.

وی تصریح کرد: با تدبیری که صورت گرفت و اینکه بنای استفاده از حداکثر ظرفیت مدیریت شهری است، کارهای عمرانی خوبی در شهر اتفاق افتاده و تا پایان سال نیز در زمینه اتفاقات خوبی در شهر می‌افتد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در برخورد با جرائم رشد ۲۳ درصدی را در شهر شاهد بودیم که با این وجود در سه ماه گذشته موفقیت ۱۰ درصدی به ۲۰ درصد رسیده و برخورد با جرائم نویدبخش فضای بسیار خوبی در شهر است.

تقوی با بیان اینکه چهره شهر به‌دلیل معتادین متجاهر چهره خوبی نبود، افزود: این مأموریت از ابتدای سال روی زمین مانده بود، اما اگر کمک شهرداری نبود نمی‌توانستیم در دو هفته گذشته ۲ هزار نفر را جمع‌آوری کنیم، در طول چندروز گذشته با جمع‌آوری این افراد تعداد فوتی‌های مشکوک کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: ما این آمادگی را به سهم خود داریم تا با بتوانیم همه واحدهایی که به‌پلیس نیاز دارند در خدمتشان باشیم، البته محدودیت‌های منابع و سایر محدودیت‌ها در پیش‌روی ما قرار دارد.

انتهای پیام//آ.ح

 

رشد ۲۳ درصدی برخورد جرائم در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار