معاون اول رئیس جمهور گفت: اتصال بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور به شبکه ریلی ضروری است.

اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی ضروری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ساخت راه آهن بوشهر-شیراز که از سال ۹۰ متوقف شده بود، ۲۷ دی با حضور وزیر راه و شهرسازی و آغاز ساخت قطعه ۱۰ آن، از سر گرفته شد.

اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی کشور، جابه‌جایی سه میلیون تن بار در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا شش میلیون تن در ۱۰ سال، جابه‌جایی یک میلیون مسافر در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا دو میلیون نفر در ۱۰ سال آینده و نیز رونق اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر از اهداف این طرح است.

امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت اتصال استان بوشهر و منطقه عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور به شبکه ریلی گفته است: بوشهر یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی، تاریخی و سیاسی کشور است و باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها در استان نظیر اتصال به شبکه ریلی انجام شود.

استاندار بوشهر نیز از موافقت شورای اقتصاد با تامین اعتبار کل طرح راه آهن بوشهر- شیراز خبر داده است.

عبدالکریم گراوند گفته است: در نشست امروز شورای اقتصاد به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری تامین اعتبار اجرا تمامی مسیر راه آهن بوشهر- شیراز به طول ۴۵۰ کیلومتر تصویب شد.

وی افزود: راه آهن بوشهر - شیراز پیش از این تنها ۲۵۰ کیلومتر آن از سمت استان فارس مصوبه شورای اقتصاد دریافت کرده بود.

استاندار بوشهر بیان کرد: با مصوبه شورای اقتصاد اعتبار کل این مسیر از محل فاینانس خارجی تامین می‌شود که عمده مزیت این مهم سرعت بخشی به طرح راه آهن بوشهر- شیراز است.

استاندار بوشهر ادامه داد: اهمیت این طرح اتصال راه آهن بوشهر - شیراز به خط ریلی سراسری از طریق اصفهان است که باعث رونق یافتن بیش از پیش این خط ریلی خواهد شد.

وی گفت: باتوجه به توسعه بنادر بوشهر و ایجاد منطقه آزاد تجاری در زمینه حمل و نقل باید ظرفیتی جدید ایجاد می‌شد که راه آهن بوشهر-شیراز با قابلیت ارسال بار از مرکز کشور به بوشهر برای صادرات و بالعکس نقش تاثیرگذاری در این حوزه ایفا می‌کند.

استاندار بوشهر یادآورشد: با توجه به توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و سرمایه گذاری‌های کلان داخلی و خارجی در این منطقه اتصال بندر عسلویه به راه آهن از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

گراوند تصریح کرد: توجه به ویژگی‌های مسیر راه آهن در حمل و نقل ایمن کالا، مسافر، کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست محیطی اتصال بندر عسلویه از طریق احداث راه آهن شیراز-بوشهر به شبکه ریلی مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

موافقت شورای اقتصاد با تامین اعتبار راه آهن بوشهر-شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.