همزمان با صد و هفتمین سالگرد اعدام مشروطه خواهان گیلان، نمایشگاه اسناد مجاهدان گیلان، از مجموعه اسناد «حسن اکبری» در عمارت میرزا خلیل رفیع در رشت برپا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، همزمان با صد و هفتمین سالگرد اعدام مشروطه خواهان گیلان، نمایشگاه اسناد مجاهدان گیلان، از مجموعه اسناد حسن اکبری در روز‌های ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه امسال در عمارت میرزا خلیل رفیع در رشت برپا می‌شود.

حسن اکبری عنوان‌کرد: در این نمایشگاه تعدا ۱۵ سند مربوط به مجاهدان گیلانی و ۱۰ عکس از گیلانیان فاتح تهران، تعدادی از روزنامه‌های قاجار و دوربین‌های قدیمی عکاسی به نمایش در می‌آید.

اکبری در ادامه ضمن پاسداشت تلاش تمامی مجاهدان گیلانی که نام و نشانشان در تاریخ گمنام مانده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه که افتتاح آن صبح روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه انجام می‌شود یک تفنگ سر پر با قدمت دوره قاجار و مربوط به مجاهدان گیلانی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش گیلانیان در بازگشت مجلس شورای ملی، هنوز مرکز دائمی برای نمایش اسناد مشروطه در رشت وجود ندارد، افزود: امیدواریم هرچه زودتر مصوبه شورای شهر رشت در راه اندازی موزه مشروطه اجرایی و عمارت میرزا خلیل رفیع به‌عنوان موزه دائمی مشروطه تغییر کاربری یابد.

علاقمندان می‌توانند روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه از نمایشگاه اسناد مشروطه گیلان در عمارت میرزا خلیل رفیع (میدان صیقلان رشت) بازدید کنند.

منبع مهر

انتهای پیام/م

انتظار برای راه اندازی موزه مشروطه در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.