معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد مقام معظم رهبری همیشه به ورزش همگانی تاکید دارند.

احمدی: ورزش همگانی مورد توجه وزارت ورزش است/ ورزش همگانی همیشه مورد تائید مقام معظم رهبری بوده است

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در نشست بازخوانی ۴۰ سال ورزش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما قوانین ۵ ساله‌ای داریم که در آن به تناوب موضوع ورزش مورد توجه قرار گرفته است. در آن‌  ورزش همگانی نیز جزو موضوعات مورد بحث بوده است. در قانون ششم، ماده ۹۴ دولت موظف شده است ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات را به ورزش بانوان، عشایری، دانش آموزی، زیرساخت‌ها و ... اختصاص دهد. این مهم‌ترین گامی بود که برای توسعه ورزش همگانی در کشور برداشته شده است.

او ادامه داد: عملیاتی شدن این قانون از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است و در همان سال اعتبارات لازم در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت. مقام معظم رهبری هر زمانی که در مورد ورزش صحبت کرده‌اند تاکید ویژه‌ای به ورزش همگانی داشتند. از نظر رهبری ورزش یک اولویت است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای شادابی و سلامت مردم استفاده شود.

احمدی در مورد نگاه وزارت ورزش به بخش‌های مختلف گفت: وزارت ورزش و جوانان به قسمت‌های مختلف ورزش نگاهی متوازن دارد. مشارکت بخش‌های فرهنگی به ما کمک کرده است در بحث فرهنگ سازی کمبود‌های موجود را رفع کنیم. در ۴۰ سال گذشته دست آورد‌های خوبی در ورزش همگانی داشتیم و گام‌های مهمی برداشته ایم.

او در مورد برنامه‌های مختلفی که برای توسعه ورزش همگانی انجام شده است گفت: برنامه‌های مختلفی را با مشارکت مردم انجام داده ایم و آخرین آماری که در ورزش همگانی ارائه شد بیانگر این است میزان مشارکت جمعیت شهری و روستایی به ٥١.١ رسیده است و این آمار مربوط به سال ٩٦ است. یکی از مهمترین موضوعات ورزش همگانی بازی‌های بومی محلی است که جزو ظرفیت‌های مهم محسوب می‌شوند.

احمدی در مورد چالش‌های پیش روی ورزش همگانی گفت: یکی از چالش‌هایی که وجود دارد تناسب سازی است که به خاطر توسعه ورزش باید مورد توجه قرار گیرد. اگر با توجه به شکل زندگی مردم برنامه ریزی نکنیم با توجه به تلاش‌ها با مشکلاتی رو به رو خواهیم شد. یکی از چالش‌ها ضعف تعامل دستگاه‌ها و نهاد‌های زیربط است. اولویت نبودن ورزش همگانی در نگاه دولت مردان و کم کردن ساعات ورزش در مدارس یا کم توجهی در فدراسیون‌ها به ورزش همگانی، کم توجهی رسانه‌ها به موضوع ورزش همگانی و ... چالش‌هایی است که با آن‌ روبه رو هستیم.

او در مورد هزینه در ورزش همگانی گفت: هزینه در ورزش همگانی تاثیرگذار نیست. کسانی که از ضرورت ورزش اطلاع دارند با هزینه کم نیاز خود را برطرف می‌کند. تلاش می‌کنیم نگاه تعاملی را ترویج دهیم، کار کردن جزیره‌ای متاسفانه به بخش‌های مختلف مدیریت کشور آسیب می‌زند.


بیشتر بخوانید:

دعوای فدراسیون فوتبال و وزارت علنی شد/ تمام لایه‌های پنهان یک دعوای حقوقی!

راه‌اندازی کلینیک پزشکی - ورزشی در ورزشگاه آزادی/ ارائه خدمات رایگان در طرح سراسری تندرستی

پژمانفر: نماینده زابل از پاسخ وزیر ورزش و جوانان قانع شد


انتهای پیام/

صحبت‌های احمدی در مورد ورزش همگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار