رئیس کل نخستین کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان گفت: شهر جهانی یزد می‌تواند به عنوان الگویی کم نظیر برای شهر‌های پایدار به جهان معرفی شود.

شهر یزد، الگویی بی نظیر برای معرفی به شهر‌های پایدار جهانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، جعفر امینی مقدم در مراسم آغاز به کار نخستین همایش بین المللی شهر‌های پایدار جهان و نوزدهمین اجلاس بین المللی بنیاد جهانی انرژی با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهر جهانی یزد و نزدیکی آن به شهر پایدار گفت: خوشبختانه شهر یزد تاکنون در ساخت و ساز‌های خود برای محیط زیست مشکلی بوجود نیاورده است.

امینی مقدم افزود: یزد ساخت و ساز‌هایی دارد که با بهره گیری از خشت و گل و همه عناصری که در ساختمان‌ها بویژه ساختمان‌های تاریخی به کار رفته، همه در جهت حفظ محیط زیست است که قابلیت تجدید پذیری دارند و مشکلی را برای محیط زیست بوجود نمی‌آورد.

وی اظهار داشت: نیاکان ما در شهر یزد، طراح قنات و شبکه‌های آب هستند که میزان سنجش قطرات آب برای این شهر مهم بوده و در یزد قنات‌هایی وجود دارد که هم اکنون از آن‌ها استفاده می‌شود و دو قنات حسن آباد و زارچ نیز در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

امینی مقدم گفت: در شهر یزد بادگیر‌هایی وجود دارد که پیشینیان با بکارگیری این بادگیر‌ها با وجود بیابان و آفتاب گرم و سوزان، نسیم خنکی را وارد منازل خود می‌کردند شاهد این موضوع وجود بلندترین بادگیر جهان در باغ دولت آباد یزد است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

رئیس کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد؛ برگزاری این کنفرانس، زمینه‎‎ای برای همکاری بیشتر و به دنبال آن، ایجاد شبکه‌هایی برای پایداری بیش از پیش باشد و آنچه که خروجی این همایش هاست برای بشریت مفید و مناسب واقع شود.

نخستین کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان و نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی از امروز هشتم آغاز شده است و تا فردا نهم بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

یزد، الگویی کم نظیر برای معرفی به شهر‌های پایدار جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.