کره‌شمالی به همسایه جنوبی خود هشدار داد برگزاری رزمایش‌های متعدد زمینه‌ساز افزایش تنش‌ها و احتمال وقوع جنگ در شبه‌جزیره کره است.

­پیونگ‌یانگ از سئول خواست به رزمایش‌های خود پایان دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ)، رودونگ سینمون، روزنامه حزب کار کره شمالی روز دوشنبه از کره جنوبی خواست به رزمایش‌های نظامی خود پایان دهد، زیرا این گونه اقدامات نظامی می‌تواند به فضای صلح و گفتگویی که اکنون بر شبه جزیره کره حاکم شده است، آسیب بزند.

روزنامه رسمی کره شمالی امروز در مقاله‌ای اعلام کرد نباید فراموش کرد که مقامات نظامی کره جنوبی از اول امسال تاکنون رزمایش‌های جنگی برگزار می‌کنند. آن‌ها برای این کار سربازان زیادی بسیج کرده‌اند. این یک اقدام نظامی خطرناک است که در مغایرت با گرایش کنونی به سوی صلح و ثبات برای مردمان دو کشور قرار دارد.

این روزنامه از تمرینات نظامی ضد تروریستی و رزمایش‌های زمستانی که کره جنوبی انجام می‌دهد، انتقاد کرد.

روزنامه رسمی کره شمالی همچنین از کره جنوبی به علت افزایش بودجه نظامی خود در سال مالی کنونی و قصد این کشور برای بکارگیری هواپیما‌های رادارگریز ماه مارس امسال انتقاد کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در سخنرانی سال نو  (۲۰۱۹) از سئول خواست به هر گونه رزمایش مشترک با آمریکا پایان دهد و هیچ عامل خارجی نیز نباید حق داشته باشد در امور شبه جزیره کره دخالت کند.

این روزنامه در ادامه مطلب خود افزوده است که این رزمایش‌ها و همه تلاش‌هایی که اکنون در کره جنوبی انجام می‌گیرد، زمینه ساز افزایش تنش‌ها و احتمال وقوع جنگ در شبه جزیره کره است. مادامی‌که هم کره شمالی و هم کره جنوبی عزم خود را برای حرکت و پیشرفت به سوی صلح و ترقی جزم کرده‌اند، هر گونه رزمایش و هر گونه بکارگیری تجهیزات نظامی و جنگی از خارج از منطقه باید متوقف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار