مدیر مخابرات منطقه یزد از افتتاح ۱۲ پروژه مخابراتی در دهه فجر در شهرستان اردکان خبر داد.

بهره‌برداری از ۱۲ پروژه مخابراتی در شهرستان اردکانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدرضا زارع ده آبادی مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: امسال ۱۲ پروژه مخابراتی در شهرستان اردکان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید که درمجموع، تعداد ۶۸ پروژه با اعتبار ۱۳۴ میلیارد ریال در سال ۹۷ انجام‌شده است.

وی افزود: تعداد ۴۶ هزار تلفن ثابت منصوبه در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد، ۳۷ هزار و ۵۲۰ شماره تلفن مشغول به کار است.

زارع ده آبادی ادامه داد: خدمات تلفن ثابت در ۱۵ مرکز در شهرستان ارائه می‌شود و ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان اردکان ۳۵.۲ است.

وی ادامه داد: اخیراً در موضوع تلفن ثابت و دیتا طرح بردن فیبر نوری به منازل در سطح استان شروع‌شده است و در آینده این طرح نیز در شهرستان اردکان اجرا می‌شود و در حال حاضر بانک‌ها، مراکز تجاری بزرگ و مراکز دانشگاهی به فیبر متصل هستند.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: در زمینهٔ ارتباطات سیار در ۱۴۵ تکنولوژی سایت در حال خدمت‌رسانی به مردم شهرستان اردکان هستیم و ۸۵ هزار و ۹۱۳ شماره تلفن همراه اول در این شهرستان مشغول به کار است و ضریب نفوذ تلفن همراه در شهرستان اردکان ۸۰.۷ است که امسال ۳.۵ واحد به این ضریب نفوذ اضافه شد.

وی اظهار داشت: در بخش ارتباطات دیتا تعداد ۹ هزار و ۷۰۰ پورت در شهرستان اردکان نصب‌شده است که ۷ هزار و ۱۶۴ پورت در ۲۵ سایت مشغول به خدمت‌رسانی است.

زارع ده آبادی گفت: با توجه به خصوصی شدن شرکت مخابرات، امکان واگذاری ADSL فراهم شد که حدود ۵۰ درصد از سهم بازار استان یزد در این زمینه در اختیار مخابرات استان است.

بهره مندی  ۸۰ روستای اردکان از خدمات ارتباط تلفن ثابت و همراه

مدیر مخابرات منطقه یزد  گفت: تعداد ۸۰ روستای شهرستان اردکان تحت پوشش ارتباط تلفن ثابت و همراه هستند که در این زمینه ۵ هزار و ۳۱۱ شماره تلفن در روستا‌های این شهرستان مشغول به کار است که ۳۰۶ مورد از آن مربوط به سال ۹۷ است و ضریب نفوذ تلفن در روستا‌ها نیز ۳۵ است.

وی افزود: این امر نشانه اعتماد مردم به مخابرات است و ما باید تلاش کنیم که بتوانیم هم با افزایش کیفیت و هم ازنظر قیمت، اعتماد مردم به مخابرات را حفظ کنیم و آن را نیز افزایش دهیم و خدمات‌رسانی بهتری به مردم استان یزد داشته باشیم و از این اعتماد در راه ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم استفاده کنیم.

زارع ده آبادی گفت: در سال جاری پروژه‌های متعددی در شهرستان اردکان در زمینه‌های مختلف ازجمله بسترسازی تلفن ثابت، افزایش تکنولوژی و سایت تلفن همراه و ارتقای ظرفیت دیتا انجام‌ شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار