خبرگزاری آناتولی گزارش داد علی‌رغم ادعا‌های کاخ سفید درباره خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه، اخیراً صد‌ها نیروی نظامی جدید آمریکایی وارد این کشور شدند.

آناتولی: ۶۰۰ نظامی جدید آمریکا وارد سوریه شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آناتولی ترکیه از ورود ۶۰۰ نظامی جدید آمریکا به شرق رود فرات سوریه خبر می‌دهد.

بر اساس این گزارش این گروه نظامی در پایگاه‌های استان ادلب مستقر شدند؛ پایگاه‌هایی که قرار است نیرو‌های نظامی مستقر در آن‌ها خاک سوریه را ترک کنند.

به نوشته اسپوتنیک، نظامیان تازه‌وارد در روند خروج نیروها از سوریه، به نیروهای نظامی آمریکا کمک خواهند کرد.

پایگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» هفته گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد واشنگتن به منظور خروج امن نیروهای خود از سوریه، نیروهای بیشتری را عازم این کشور خواهد کرد.

دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی اعلام کرد به‌ زودی همه ۲ هزار نیروی نظامی آمریکا را از سوریه خارج می‌کند، اما به تدریج و تحت فشار مقامات نظامی و وزارت دفاع این کشور از خروج فوری و کامل نیرو‌ها عقب‌نشینی و اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به آرامی و طی چند ماه انجام خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور پیش از این نیز بار‌ها مدعی شده بودند که واشنگتن به زودی نیرو‌های خود را از سوریه خارج می‌کند، اما پس از مدتی اظهاراتشان را تکذیب کردند.

همچنین نشریه فارین پالیسی روز شنبه گزارش داد علیرغم وعده دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیرو‌های این کشور از سوریه، واشنگتن در نظر دارد برخی نیرو‌های خود را در پایگاه راهبردی التنف در جنوب‌شرقی سوریه به منظور مقابله با آنچه نفوذ ایران در منطقه خوانده است، حفظ کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار