معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: سیل‌بند شهر رفیع در شهرستان هویزه شکسته و آب در شهر جاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، صادق سلامات امروز درباره آخرین وضعیت امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق سیلابی گفت: در حال حاضر مناطقی از شهرستان‌های شوش، دزفول، دشت آزادگان و شوشتر از سیلاب و آبگرفتگی متأثر شده‌اند.

وی افزود: در شهرستان شوش، روستا‌های شیخ مندی، بیت یدی، کاظم حیدر، خلیفه حیدر، مزرعه شبلی، زلید دبات، بیت یباره، بیت سیدخلف، بیت نور، بیت غایب و بیت محارب درگیر سیلاب اولیه هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: یک اردوگاه اسکان اضطراری به استعداد ۵۰۰ نفر در روستای آهودشت شهرستان شوش برپا شده و اردوگاه دوم نیز در روستای سید خلف به استعداد ۲۵۰ نفر مستقر شد.

وی ادامه داد: در شهرستان دزفول، روستای بنه عاطی در بخش چغامیش و مناطق زاویه مشعلی، زاویه حمودی، زاویه عزیب و روستا‌های شهید بهشتی و ده نور نیز متأثر از سیلاب اولیه هستند.


بیشتر بخوانید: توزیع آب معدنی در روستا‌های سیل زده خوزستان انجام شد


سلامات گفت: روستای بنه عاطی از توابع بخش چغامیش دزفول با توجه به احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی شدید و با همکاری بخشداران و مسئولان و اهالی این روستا تخلیه شد.

وی عنوان کرد: یک اردوگاه اسکان اضطراری به استعداد ۳۲۰ نفر در سه نقطه امن در نزدیک روستای بنه عاطی در بخش چغامیش آماده برپایی است که در صورت نیاز توسط عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر دزفول به سرعت برپا خواهد شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: کمپ نوروزی، استادیوم مجدیان و سالن ورزشی دانشگاه فرهنگیان شهرستان دزفول نیز برای اسکان اضطراری روستائیان آماده شده‌اند.

وی ادامه داد: در شهرستان دشت آزادگان روستا‌ها و مناطق حاشیه رودخانه کرخه از جمله آلبوعفری، حجیه، چولانه، سمومیه، بنی نعامه، بیت کوار، رمیم، میهن آباد، دفار، مچریه، کصر و شهر‌های بستان و رفیع متأثر از سیلاب اولیه هستند همچنین سیل بند روستا‌های آلبوعفری و رفیع شکسته شده‌اند و آب وارد روستا‌ها شده است و تلاش برای ترمیم سیل بند تاکنون ادامه دارد.

سلامات افزود: در روز‌های گذشته با توجه به آبگرفتگی و سیل در روستای مچریه، عملیات امدادرسانی توسط نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر دشت آزادگان انجام شد. ۳۵ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند و اقلام امدادی از قبیل: چادر، پتو، نایلون پوششی، موکت، والور، فانوس و مواد غذایی در بین آن‌ها توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در شهرستان شوشتر، روستا‌های چم کنار (تخلیه)، یذاب، دوهول، یباله رحمان، یریح و عبدالنبی درگیر سیلاب اولیه شده‌اند و در نزدیکی روستا چم کنار نیز در منطقه امن اردوگاه با ظرفیت ۲۵۰ نفر مستقر شده است.

سلامات گفت: سیل بند شهر رفیع در شهرستان هویزه شکسته و آب در شهر جاری شده است. اهالی شهر برای تخلیه مقاومت می‌کنند و برای ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری، چادر‌های امدادی به منطقه ارسال شد.

وی تصریح کرد: نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سایر روستا‌ها در حال ارزیابی هستند.

 

آخرین خبرها از سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های استان خوزستان/ سیل‌بندهای روستاهای هویزه شکسته شد/ روستاهای در معرض خطر تخلیه می شوند+تصاویر

آخرین خبرها از سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های استان خوزستان/ سیل‌بندهای روستاهای هویزه شکسته شد/ روستاهای در معرض خطر تخلیه می شوند+عکس

آخرین خبرها از سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های استان خوزستان/ سیل‌بندهای روستاهای هویزه شکسته شد/ روستاهای در معرض خطر تخلیه می شوند+عکس

انتهای پیام/ب

 سیل و آبگرفتگی در شهرستان های استان خوزستان

برچسب ها: حوادث ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار