ادیانی در طرح سوال خود از ظریف:

اگر برجام می‌توانست آمریکا را منزوی کند، پس عربده کشی‌های ترامپ برای چیست؟/ برجام از ۲۰ نمره حتی ۱۰ هم نگرفته است

نماینده مردم قائم شهر گفت: اکنون الاغ برجام لگد می‌زند و بار نمی‌برد و فقط سند آن را به نام ما زده‌اند، لذا چنین برجامی هدف ملت ما نبود، بدانید برجام از ۲۰ نمره حتی ۱۰ هم نگرفته و واقعیت‌های اقتصادی بانکی و روابط بین‌المللی ما گواه آن است.


سیدی / عینی / الاغ برجام لگد می‌زند و تنها سند آن را به نام ما زده‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر در جلسه علنی امروز( دوشنبه ۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی طی سوالی از وزیر امور خارجه کشورمان درباره علت عدم اجرای کامل شرایط مطروحه ۹ گانه از سوی مقام معظم رهبری در شرایط مندرج در مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص برجام، اظهار کرد: آن چه آقای ظریف بیان کرد بنده را متعجب می‌کند چرا که مهمترین واقعه تاریخی کشور در بعد از انقلاب برجام است.

وی افزود: به منظور مدیریت و راهبری برجام، مجلس و مقام معظم رهبری به ریل‌گذاری پرداختند و قرار بود برجام بر روی سیاست‌های رهبری و شرایط ۹ گانه مجلس حرکت کند، اگر اوضاع آن طور که ظریف می‌گوید باشد پس اوضاعمان گل و بلبل است!

نماینده مردم قائم شهر گفت: ما در کمیسیون به توافق رسیدیم که آقای ظریف مدارک و مستندات خود را طی دو هفته ارائه دهد، اما آن دو هفته گذشت و حتی یک برگ در اختیار بنده قرار نگرفت.

وی ادامه داد: ملت ایران بهتر از من می‌دانند که توافق برجام تنها توافق تاریخ ایران با کشور‌های بیگانه است که ما در آن تعهدات خود را نقداً انجام داده و وعده‌های نسیه دریافت کردیم.

ادیانی تصریح کرد: در هیچ قراردادی حتی در ترکمنچای اینگونه نبوده که ما همه تعهدات خود را انجام دهیم و تنها وعده‌های نسیه دریافت کنیم، آیا دولت و وزارت امور خارجه به شرط اول مقام معظم رهبری عمل کردند؟ آقای ظریف آیا تضمین‌های کافی گرفته شد؟ آن تضمین‌ها کجا هستند؟ اگر این کار را نکرده‌اید استمرار برجام در نظام اعتقادی، سیاسی و چارچوب تفکر اسلامی مشروعیت نداشته و شرعی نیست.

نماینده مردم قائم شهر گفت: آقای وزیر نماینده ملت محرم است یا نه؟ معتقدم که باید جلسه غیر علنی برگزار می‌شد.

وی افزود: شما قول پاسخگویی را به ما داده بودید آیا به نمایندگان اعتقاد ندارید؟ شما می‌گویید ما توانستیم آمریکا را منزوی کنیم، اما بدانید آمریکا را انقلاب و خون شهدا منزوی کرده، اگر برجام می‌توانست آمریکا را منزوی کند پس عربده کشی‌های ترامپ برای چیست؟

ادیانی بیان کرد: آقای ظریف زمان خطبه خوانی تمام شده و اکنون مجلس جای پاسخگویی است چه کسانی بودند که گفتند تضمین  جان کری تضمین است و امضای جان کری تضمین، اگر شما اعتماد نکردید پس چه کردید؟ حضرت آقا فرمودند که اساس مذاکره برجام رفع تحریم اقتصادی است پس لطفا پاسخ دهید.

نماینده مردم قائم شهر ادامه داد: آقای وزیر قرار بود که با برجام سبد اقتصاد ملی و سفره مردم رونق پیدا کند، شما گفتید مردم سرِ جام اشتغال، تولید، نجات محیط زیست و عزت ملی می‌نشینند پس چه شد؟ گوشت کیلویی صد هزار تومان و تورم ۵۰ درصدی کی اتفاق افتاد؟

وی اظهار کرد: آقای ظریف بحث من سیاسی نیست پس لطفا جواب غیر کارشناسی ندهید، لطفا بگویید آورده اقتصادی ۱۰۰ میلیارد دلاری اتفاق افتاده است؟ در کمیسیون امنیت اسناد خود را ارائه دهید چراکه ما در ادبیات دینی و فرهنگی خود یاد گرفته‌ایم که اشتباه خود را متواضعانه بپذیریم.

ادیانی گفت: اکنون الاغ برجام لگد می‌زند و بار نمی‌برد و فقط سند آن را به نام ما زده‌اند، لذا چنین برجامی هدف ملت ما نبود، بدانید برجام از ۲۰ نمره حتی ۱۰ هم نگرفته و واقعیت‌های اقتصادی بانکی و روابط بین‌المللی ما گواه آن است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
طراحی برجام واجرای یکطرفه ان تنها سناریویی از پیش طراحی شده از طرف غرب جهت راه گشایی و نرمالیزه کردن انقلاب اسلامی جهت دست برداشتن از اهداف وارمانهای اصیل ان بوده وانتهای خط براندازی اصل نظام اسلامی است چرا که استکبار تمام راهای براندازی را امتحان کرده وشکست خورده است وتنها امید انها پیاده سازی هدف اصلی خود جهت براندازی از طریق نیروهای وابسته وغرب زده داخلی با پوشش والقا مذاکره جهت حل مشکلات اقتصادی با باج خواهی وسیاست چماق وهویج که نهایت ان تحمیل برجام هسته ای در گام اول وبدنبال ان تکرار برجامهای موشکی ودر یک کلام اضمحلال واز بین بردن کل توانمیدهای کشور وبازگشتی به عقب که دیگر توان جبران ان برای ملت وکشور متصور نباشد وبه عنوان نمونه به کل دنیا معرفی شود که دیگر کسی جرات عرض اندام مقابل استکبار را پیدا نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
فرار به جلو ممنوع! نماینده های مجلس هم باید پاسخگو باشند. چرا برجام را در 20 دقیقه تصویب کردند؟ شما هم باید پاسخگو باشید همه تون در ایجاد این وضعیت مسئولید. همین الان برجام براتون درس عبرت نشده لوایح استعماری cft و... را تصویب کرده اید و فشار می آورید که شورای نگهبان آن را بپذیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
برجام نمره صفرهم نگرفت
آخرین اخبار