معاون عمرانی استاندار مرکزی از اضافه شدن ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی به منطقه ویژه اقتصادی ساوه خبر داد.

۳۰۰ هکتار از اراضی ملی به منطقه ویژه اقتصادی ساوه اضافه شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در سیزدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی گفت: اضافه شدن ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی به منطقه ویژه اقتصادی کاوه در شهرستان ساوه از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و پس از بحث و تبادل نظر بر روی نقشه تهیه شده توسط مشاور مربوطه، به تصویب اعضا رسید.

زندیه وکیلی اضافه کرد: امروز سیزدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان را داشتیم که در این جلسه علاوه بر بررسی چندین طرح صنعتی، خدماتی و گردشگری، چند مورد طرح جامع و تفصیلی مربوط به شهرستان‌های ساوه، محلات و خنداب را بررسی و تصمیم گیری کردیم.

وی به مراحل پایانی تهیه طرح جامع شهر محلات اشاره کردو گفت: طرح جامع شهر محلات پس از طی جلسات متعدد کارشناسی و بازدید‌های میدانی، به تصویب کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی رسیده و به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارسال شده بود، اما برخی از مسئولان مدیریت شهری در مورد حریم این شهر نظراتی داشتند و خواستار کاهش میزان حریم شهر بودند که این موضوع در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و با توافق اعضا، قرار شد که مشاور مربوطه اصلاحات لازم را برروی نقشه مزبور اعمال کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ا. ادامه داد: مورد بعدی که در این جلسه مطرح و به تصویب رسید، طرح حریم شهر خنداب بود که مدتهاست در دست بررسی است و در همین ارتباط مسئولین شهر، شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و شهردار خنداب نظرات خود را ارائه کردند و قرار شد که شهرداری مطابق با محدوده قانونی شهر اقدام صدور پروانه ساخت کند و حریم شهر هم بر اساس نظر شورای عالی شهرسازی کشور مورد عمل قرار گیرد.

سیزدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور فرمانداران شهرستان‌های ساوه، محلات و خنداب، مدیران کل دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی و سایر اعضا برای بررسی بیش از ۱۰ دستور کار از جمله طرح توسعه شهر صنعتی کاوه و حریم طرح بازنگری طرح جامع شهر محلات و خنداب برگزار شد.

انتهای پیام / ج

سیزدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.