فرماندار سابق نیوجرسی اعلام کرد دونالد ترامپ و جرد کوشنر معتقد بودند اخراج مشاور امنیت ملی سابق آمریکا باعث بسته شدن پرونده روسیه و خلاصی آنان خواهد شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «کریس کریستی»، فرماندار سابق نیوجرسی و از حامیان ترامپ در دوره انتخابات در کتاب جدیدش نوشته است که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «جرد کوشنر»، داماد و مشاور او فکر می کردند اگر «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق این کشور را که با یک سفیر روس ارتباط داشت، اخراج کنند پرونده روسیه هم بسته خواهد شد.

کریستی در کتاب جدیدش با نام «بگذار من تمامش کنم» نوشته است که ترامپ و کوشنر به او گفته اند که اخراج مایکل فلین به نگرانی ها درباره ارتباط میان اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ و روسیه پایان می دهد.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است:

ترامپ خطاب به کریستی: این مسئله روسیه دیگر تمام است زیرا من فلین را اخراج کردم.

کریستی در پاسخ به ترامپ: این مسئله روسیه دیگر از تمام هم گذشته است.

ترامپ در پاسخ گفت: منظورت چیست؟ فلین با روسها ملاقات کرد. مشکل این بود. من فلین را اخراج کردم. دیگر تمام شد.

در این لحظه کوشنر میان کلام آنها می پرد و می گوید: درست است. اخراج مایکل فلین به کل مسئله روسیه پایان می دهد.

در پی افشای جزئیاتی درباره ارتباط «مایکل فلین» با یک سفیر روس، وی مجبور شد در اوایل سال 2017 میلادی از سمت خود استعفا کند. وی پس از آن به دروغگویی به اف بی آی در خصوص مسئله روسیه متهم شد. تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و همچنین احتمال ارتباط اعضای تیم ترامپ با مقامات روس تاکنون منجر به متهم شناخته شدن 33 شخص و 3 نهاد شده است.

رابرت مولر، مدیر سابق اف بی آی در مه سال 2017 به عنوان مسئول این تحقیقات انتخاب شد. ترامپ تاکنون بارها از این تحقیقات انتقاد کرده و آن را «تعقیب توهمات» خوانده و حتی در ماه گذشته میلادی هم رابرت مولر را به هدر دادن بیش از 40 میلیون دلار پول در جریان این تحقیقات متهم کرده است.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این هم در یک مصاحبه اعلام کرده بود اگر رابرت مولر همه موارد را عادلانه بررسی کند، بی گناهی وی در این پرونده ثابت خواهد شد. روسیه تاکنون بارها ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را تکذیب کرده است.

کتاب جدید کریس کریستی قرار است فردا (سه شنبه) منتشر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار