بارش‌های جوی استان همدان در سال آبی جدید در مقایسه با پارسال بیش از دو برابر شده است.

بیش از دو برابر شدن بارش های جوی استان همدانمنصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت:امسال تاکنون ۲۶۰ میلی متر بارش جوی در همدان داشته ایم و این در حالی است که پارسال این موقع سال تنها ۸۰ میلی مترمیانگین بارش جوی داشتیم.

وی وضعیت بارش‌های جوی امسال را بهتر از میانگین بلند مدت ۲۰ ساله استان دانست و افزود: در میانگین بلند مدت استان از ابتدای سال آبی تا کنون ۱۵۴ میلی متر بارش داشته ایم که این خود نوید بخش داشتن سال آبی پر بارش و در عین حال گریز از خشکسالی چند سال اخیر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان همچنین از بهبود ذخیره سد‌های استان خبر داد و گفت: حجم فعلی سد اکباتان که یکی از منابع تامین کننده آب آشامیدنی مردم همدان است ۱۳ میلیون و ۱۹۰ هزار متر مکعب معادل ۳۹ درصد ذخیره فعلی سد است و این در حالی است که این موقع پارسال ذخیره آن ۹ میلیون و ۴۷۰ هزار متر مکعب یا ۲۸ درصد ظرفیت سد بود.

ستوده با اشاره به اینکه سهم استفاده از ذخیره آب سد برای آب آشامیدنی مردم امسال درمقایسه با پارسال کاهش یافته است افزود: هم اکنون هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه ورودی آب به سد اکباتان است که ۷۵۰ لیتر بر ثانیه آن برای مصرف آب آشامیدنی خارج و به تصفیه خانه وارد می‌شوذد.

وی اظهار داشت: هم اکنون با بارش‌های خوب امسال ظرفیت سد سرابی تویسرکان به ۶ میلیون و ۸۰ هزار متر مکعب و سد کلان ملایر به ۴۵ میلیون و ۱۷۰ هزار متر مکعب رسیده است.

انتهای پیام/ ا


بارش‌های جوی در استان همدان بیش از دو برابر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.