درودیان از متوقف شدن طرح مبارزه با برند‌های بدون مجوز پوشاک در فروشگاه‌ها و مال‌های بزرگ کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در خصوص آخرین روند برخورد با پوشاک قاچاق و طرح مبارزه با برند‌های بدون مجوز در فروشگاه‌ها و مال‌های بزرگ کشور اظهار کرد: متاسفانه دخالت برخی از مسئولین و آقایان باعث شد که فعلاً این طرح مسکوت بماند.

وی افزود: این طرح نیز مانند سایر طرح‌هایی که مسکوت می‌ماند اعلام شد که تا چند روز دیگر در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود و احتمالا آن را شامل مرور زمان خواهند کرد.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تصریح کرد: امیدواریم فردی از مسئولین وارد شود و بدون آن که تحت تاثیر آنهایی که به نوعی در قاچاق منافعی دارند، قرار بگیرد به صورت قاطع با این پدیده مبارزه کند.

درودیان گفت: برند‌هایی که بدون مجوز امروز وارد کشور می‌شوند باعث شده‌اند تولید کشور در معرض خطرنابودی قرار بگیرد و اشتغال از بین برود.


بیشتر بخوانید: آغاز برخورد با عرضه پوشاک قاچاق/ خطر پذیری عرضه کالای قاچاق سبب رشد تولید داخل می‌شود


قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دی ماه ۹۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب و سپس از سوی رییس جمهوری ابلاغ شد. پس از گذشت ۵ سال از تصویب و ابلاغ، در هفته‌های اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام به جمع آوری پوشاک قاچاق در برخی از فروشگاه‌ها کرد، اما به دلیل برخی مخالفت‌ها این طرح متوقف شد.

گفته می‌شود بازار پوشاک دارای ظرفیت اشتغال آفرینی برای ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر است که به دلیل قاچاق ۶/۲ میلیارد دلاری در سال گذشته، حداقل ۲۶۰ هزارنفر در این حوزه بیکار شده‌اند و این صنعت که چشم امیدی به بازار شب عید دارد را با مشکلات بیشتری روبرو کرده است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

برچسب ها: قاچاق ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.