یک جمعیت مراکشی مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به رباط درباره استقبال از نتانیاهو در صورت سفر او به مراکش هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک جمعیت مراکشی مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به مقامات این کشور درباره استقبال از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، در صورت سفر او به رباط هشدار داد.

یکی از رسانه‌های محلی به نقل از یک روزنامه عبری نوشت نتانیاهو ماه مارس یا آوریل آینده برای تقدیم پیشنهاد آمریکا برای حل بحران منطقه صحراء به رباط سفر خواهد کرد. این در حالی است که برخی دیگر از روزنامه‌ها هدف از این سفر را افتتاح کنیسه «سلات عطیه» در شهر الصویره پس از بازسازی آن اعلام کردند.

پس از آن دیدبان مراکشی مبارزه با عادی‌سازی روابط (که سازمانی غیر دولتی است) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسرائیل همیشه برای تجزیه منطقه تلاش می‌کند چگونه می‌تواند برای (حل مسئله) صحراء تلاش کند در حالی که اسرائیل به این مسئله همیشه نیاز دارد تا از طریق لابی صهیونیستی در آمریکا از مراکش باج بگیرد».

در این بیانیه همچنین آمده است: «مسئله صحراء برای رژیم صهیونیستی مثل گاو شیرده است و نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند و برخلاف آنچه که رسانه‌های آن برای توجیه سفر نحس نتانیاهو تبلیغ می‌کنند. صهیونیست‌ها برای ادامه تنش در مراکش و تشدید آن تلاش خواهند کرد».

این بیانیه افزود: «اسرائیل برای ایجاد دام‌های دیگر برای منفجر کردن (اوضاع) همه گروه‌های بزرگ مراکش از طریق طائفه‌گرایی نژادی تلاش می‌کند».

در ادامه بیانیه آمده است: «این یک خیانت است زمانی که فلسطین و قدس را به کالایی برای فروش تبدیل می‌کنند و در مقابل بخواهند رضایت صهیونیست‌های آمریکایی را بخرند که کسی نمی‌تواند به این هدف برسد جز اینکه مزدور باشد».

از سوی دیگر، فعالان مراکشی اعلام کردند نباید به بنیامین نتانیاهو اجازه سفر به مراکش داده شود. برخی کاربران فضای مجازی اعلام کردند این سفر اگر انجام شود «یک اشتباه تاریخی» خواهد بود.

یاد آور می‌شود دولت مراکش در بیانیه‌های سابق تاکید کرده است رباط «هیچگونه روابط رسمی سیاسی یا تجاری با اسرائیل برقرار نخواهد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار