به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، یک معلم در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری دانش آموزانی را که درس نمیخوانند، با شیوه خاصی تنبیه میکند.
فیلمی از تنبیه عجیب این معلم کوهرنگی در سر کلاس درس را مشاهده میکنید.
بیشتر بخوانید: کوچکترین مدارس دنیا در مازندران + فیلم
انتهای پیام/
دانش آموز اگردرس نخواند چرا معلم تنبیه بشه .
خودمون گول نزنیم.
روش های عقلانی را باید در جامعه دنبال کنیم.
دانش آموزان را نباید در تعارض فرهنگی قرارداد.
بکار بردن چوب و ترکه توسط معلم یا دانش آموز اشتباه است.
رفتار بیشتر به خونمایی شباهت دارد.
معلمی شغل انبیاست و نباید صحبتی از کتک زدن ویا کتک خوردن باشه.
درود بر شرفت که عقبماندگی درسی دانش آموزت رو ناشی از کم کاری خودت میدونی هرچند که ممکنه این نباشه
احسنت
مدیریت شهرها و کشور و اقتصاد و سیاست و فرهنگ و ....
بنابراین یا از این ور بام می افتیم یا از اون ور بام .
همه ی افراد و مدیران و کارکنانی که با اجتماع سر و کار دارند مثل وزارت خانه های آمورزش و پرورش و آموزش عالی و پلیس و نیروهای انتظامی دادگستری ها و بانکها و .... به نوعی سر در گم اند و در
اکثر مواقع هم غلط و نادرست عمل می کنند. و این عملکرد نادرست نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه در مدت زمانی نه چندان دور مشکلات بیشتری به آن می افزایند. چند دلیل دارد
1- آگاه نیستیم و شناخت درستی از ویژگی انسانها و مناسبات جامعه نداریم یعنی علمش را نداریم لذا به ایجاد رشته های خیلی خاص در این باره نیازمندیم.
2- هر کسی در مسئولیت خودش فکر می کند تنها خودش درست فکر می کند و عملکرد درست دارد بدون هیچ قانون و قاعده و دانایی و تحقیق و مطالعه ای.
3- دلسوز نیستیم و دیگران را آنگونه که باید دوست نداریم و مشکلات دیگران از جمله جوانان و بچه ها را نادیده می گیریم با این که در سنین ویژه ای قرار دارند و نیاز به توجه و شکوفایی دارند
4- فقط می خواهیم مدیر باشیم و پست بگیریم به محض نشستن در پشت میز کر و کور و...
می شویم و صرفا امضا داریم . هیچ خلاق نیستیم و نمی خواهیم هم باشیم لذا مشکلات
مزمن می شوند.
5- صرفا با آزمون و خطا جلو می رویم که این هم هزینه و هم وقت جامعه را هدر می دهد و نتیجه ای هم ندارد.
6- عادت کرده ایم و به زمان و ویژگی ها خاص اش توجه نداریم
هم توان گذشته را خوب درک نمی کنیم هم نیازهای حال و آینده را نمی دانیم و نمی شناسیم.
7- آدمای تصمیم ساز و آگاه و خلاق و دانشمندی نیستیم . سخت و بت شده ایم. و نرم و فکور
و جستجو گر نیستیم. و....
بنابراین در دایره ای دور خودمان می گردیم که رهایی از آن سخت است.
.
.؟؟؟؟؟؟؟
شیوه های تدریس به روز نیست و مسئولان آموزش و پرورش هر گونه خلاقیت را در تدریس از معلم
می گیرند . مدیران بی کفایتی که به خاطر پادویی در ستادهای انتخاباتی ابلاغ مدیریت مدارس را
می گیرند مانع آموزش خلاقانه در مدارس می شوند.
هیچ ملاک و اندازه ای برای شایسته گزینی مدیران مدارس وجود ندارد و معمولا بی کفایت ترین
افراد مدیر انتخاب می شوند .
خشک و رسمی بودن کلاس ها در مدارس با سن و سال دانش آموزان مقاطع گوناگون به ویژه
مقطع ابتدایی تناسب ندارد.
متاسفانه سیاست زدگی آموزش و پرورش امر آموزش به روز و خلافانه را از معلمان کلاس ها
گرفته است.
شیوه ی کلاس داری به معلمان و دبیران آموزش داده نمی شود.
گاهی افرادی به عنوان معلم سر کلاس حاضر می شوند که روش تدریس بلد نیستند لذا هم
خود را خسته می کنند و هم دانش آموزان را . خروجی هم بد است.
زمان تدریس با مطالب ارائه شده تناسب ندارد . به بیان دیگر در 45 دقیقه نمی شود مطلب را
ارائه داد .
حجم کتابها برای سال تحصیلی زیاد است و فرصت تکرار مطلب وجود ندارد و معلم باید طبق
جدول بودجه بندی سریع تدریس را ادامه دهد و امکان تکرار وجود ندارد و شرایط روحی و آمادگی
همه ی دانش آموزان در آن واحد یکی نیست و تفاوتها به حاشیه می رود .
ما با انسانهایی در کلاس سرو کار داریم که در لحظه تدریس هر کدام در یک وضعیت قرار ندارند
پس باید زمان تدریس یک مطلب برای هر کدام از بچه ها مناسب باشد و این به زمان و آگاهی
معلم بستگی دارد نه به جدول بودجه بندی.
در زمان قدیم در مکتب خانه های سنتی به همه در یک زمان آموزش داده نمی شد بلکه با توجه به توانایی و بهره هوشی افراد و پیشرفتشان مطالب ارائه می شد لذا بچه ای در این شیوه
چند درس از بغل دستی جلو بود ولی در پایان همه قرآن را کاملا بلد بودند و تمام کرده بودند با این تفاوت که برخی زودتر و بعضی دیرتر تمام می کردند اما در پایان کار همه کامل بلد می شدند لذا کاستن از حجم کتابها و افزودن به محتوا ضروری است.و....
بنابر این این معلم عزیز هم به دور باطل افتاده و این روش که در پیش گرفته جواب نخواهد داد.
باز هم به مرام دانش آموز که از شرمساری خودش زده زیر گریه !!!!
هیچ دانش آموزی به خاطر درس تنبیه نمیشه.
دانش آموزانی که تنبیه می شوند فقط به خاطر بی ادبی بی نظم بودنشون هست. با تنبیه نمیشه دانش آموز را وادار به درس خوندن کرد.
دانش آموزانی هستند که فقط بیت المال را هدر می دهند وخود مسبب درس نخواندن دیگر بچه ها می شوند اینگونه افراد مستحق تنبیه هستند.
حالا چه معلم و چه دانش آموز.
من خودم یه معلمم و هرگز بخاطر درس نخوندن کسی رو تنبیه نکردم و هیچ کس هم منو تنبیه نکرده!!!!
. فوقش چندتا تمرین بیشتر بهش دادم که راه بیفته...
اون چیزی که گاهی باعث تنبیه بدنی دانش آموز میشه مشکلات انضباطی هست که دانش آموز میخواد کل کلاس رو به هم بریزه...البته در اینجا هم تنبیه راه حل اصلی نیست ولی باور کنید با هزینه ای که در کشور ما برای تربیت در نظر گرفته شده دو تا سیلی و دو تا تیپا بیشتر نمیشه تحویل دانش آموز داد
و در واقع معلم مجبور میشه در مواجهه با مسائل انصباطی فقط صورت مسئله رو پاک کنه...
در فکر و روشن تجدید نظر کن.
شاید مشکل خانوادگی داره
شاید مشکل روحی داره
شاید معلم درست درس نمی ده
کتاب های درسی شما افتضاح
کرم بین و لطف خداوندگار گنه بنده کرده است و او شرمسار
همیشه دوست داشتم معلم باشم یک معلم خوب و دلسوز
دم همه معلمای خوب گرم
در ضمن من دانش آموز دهه شصتی هستم دم همه دهه شصتی ها گرم. زنده باشن ان شاءالله
داره با این شیوه دانش آموز رو شرمنده میکنه....
جور استاد به ز مهر پدر
ولی امروز با بخش نامه های آموزش پرورش معلم حق نداره به بچه های تربیت نشده آخ هم بگه
اون وقت این معلم بیچاره به این روش بچه رو تربیت می کنه
انسان شریف و بزرگواریست آن معلم بزرگوار
کشور بزرگ و متمدنی همچون ایران به چنین معلمهای نیاز دارد.