رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار پیدا کردن یک راهکار صحیح و صلح‌آمیز برای حل بحران سیاسی ونزوئلا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان روز گذشته (یکشنبه) طی سخنرانی در پاناما خواستار یافتن «راهکاری صحیح و صلح آمیز» برای بحران سیاسی ونزوئلا شد. راهکاری که به حقوق بشر احترام بگذارد و به نفع همه مردم باشد.

پاپ فرانسیس روز گذشته هم در یک سخنرانی در پاناما مردم را به استقبال از مهاجران دعوت کرد و گفت: در نظر گرفتن مهاجران به عنوان تهدیدی برای جامعه بی معنا و غیرمسئولانه است.

در پی گسترش ناآرامی‌ها در ونزوئلا، «خوان گوایدو» هفته گذشته خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد. وی از ارتش این کشور هم خواست که از او حمایت کند. این درحالی است که ارتش ونزوئلا حامی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور است. فقط تعدادی از کشور‌های غربی از جمله آمریکا، کانادا، آرژانتین، شیلی و کلمبیا به همراه رژیم صهیونیستی اعلام کردند خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. این درحالی است که کشور‌های دیگری از جمله روسیه، مکزیک، چین، ترکیه، ایران و کوبا از «نیکلاس مادورو» به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت کرده‌اند.

برخی کشور‌ها از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس هم از دولت ونزوئلا درخواست کردند طی هشت روز یک انتخابات برگزار کند. این درحالی است که نیکلاس مادورو در یک سخنرانی تأکید کرد برای پایان دادن به بحران در ونزوئلا انتخابات برگزار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار