رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از مرز‌های استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از صادارت ۷۵۹ هزار تنی محصولات کشاورزی از مرز‌های استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت : ارزش این میزان صادرات بیش از ۵۱۶ میلیون و ۴۸۳ هزار دلار بوده است.

وی گفت : بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه مربوط به صیفی جات و از جمله گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و... بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ راس گوسفند و ۴۵ راس تلیسه (گوساله ماه) از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده در حالیکه میزان صادرات دام زنده در سال گذشته تنها هزار راس بوده است.

شهبازی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه برای صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: برخورداری استان کرمانشاه از بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در کنار برخورداری از سیستم‌های حمل و نقل هوایی و زمینی و ریلی که در آینده‌ای نزدیک به مرز خسروی هم متصل خواهد شد، می‌تواند در افزایش چشمگیر میزان صادرات محصولات کشاورزی از مرز‌های استان اثرگذار باشد.

شهبازی سپس میزان واردات محصولات کشاورزی به کشور از طریق مرز‌های استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون را ۲۴۱۸ تن اعلام کرد و افزود: ارزش دلاری این میزان واردات ۹۶۸ هزار و ۷۰۸ دلار بوده است.

وی اضافه کرد: عمده محصولی که از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به داخل کشور وارد شده برنج است .

 

انتهای پیام/د

 میزان صادرات  ارزشی بیش از ۵۱۶ میلیون و ۴۸۳ هزار دلار بوده است

 

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.