وزیر خارجه ­استرالیا در مواضعی همسو با آمریکا و کشورهای غربی علیه دولت کاراکاس، از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا اعلام حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماریس پاین، وزیر امور خارجه ­استرالیا، روز دوشنبه اعلام کرد این کشور خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور تا زمانی که انتخابات برگزار شود، به رسمیت می‌شناسد.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «استرالیا خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا، را به عنوان رئیس جمهور موقت تا برگزاری انتخابات به رسمیت می‌شناسد و از او حمایت می‌کند.»

وزیر امور خارجه استرالیا در ادامه اظهاراتش در مواضعی همسو با آمریکا اعلام کرد: «ما اکنون از همه طرف‌ها درخواست می‌کنیم به نحو سازنده برای دست یافتن به راه حل مسالمت‌آمیز برای اوضاع از جمله بازگشت به دموکراسی، رعایت حاکمیت قانون و رعایت حقوق بشر مردم ونزوئلا همکاری کنند.»

اقدام استرالیا در به رسمیت شناختن رئیس مجمع ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور موقت بعد از آمریکا، کانادا و بسیاری از کشور‌های آمریکای لاتین که دومین دور ریاست جمهوری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، را غیرقانونی تلقی می‌کنند، صورت می‌گیرد. مادورو ۱۰ ژانویه برای دومین دور ریاست جمهوری سوگند یاد کرد.

خوان گوایدو روز چهارشنبه خود را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرده است. وی از ارتش ونزوئلا نیز دعوت کرد از او حمایت کند. اما ارتش به حمایت از نیکلاس مادورو، وارث و جانشین هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سرانش مجبورند با امریکا راه بیایند تا از وضعیت اقتصادی وحشتناک و تورم بالا دربیایند وگرنه هیچ راهی براشون وجود ندارد در کشوری که کاملا سیستمش وابسته است مقاومت حکومتش بیفایده است و اوضاعشون از این هم بدتر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۳۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
قانون خوب است برای دیگران خودشان قانون رازیرپامی گذارندودیگران رادعوت به قانون می کننداسترالیاهم برای خودش آدم شده.
آخرین اخبار