سمینار فنی آموزشی رشته ساواته با حضور یکصد ورزشکار در شیراز برگزار شد.

سمینار آموزشی ساواته آسیا در شیراز برگزار شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پریا حیدری نایب رئیس کمیته ساواته استان فارس گفت: نخستین سمینار آسیایی ساواته یا همان بوکس فرانسوی به میزبانی سالن شهید دستغیب شیراز و در دو بخش بانوان و آقایان با حضور ساواته کاران استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و اصفهان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این سمینار را بررسی و معرفی آخرین متد‌های فنی و بازآموزی این رشته برشمرد و افزود: کسب بیشترین مهارت و استفاده از بهترین و سریعترین راهکار‌های حمله و دفاع در این رشته بصورت عملی و تئوری در کارگاه عملی سمینار یاد شده مورد بررسی و آموزش قرار گرفت.

‌پریا حیدری اضافه کرد: این سمینار در بخش مردان با حضور ۵۰ ورزشکار و در قسمت بانوان با حضور ۴۹ ورزشکار برتر کشور برگزار شد که این سمینار با هدف توسعه و پیشرفت ساواته به ویژه در استان فارس بوده است.

حمیدرضا حصارکی رئیس کنفدراسیون آسیا، کامبیز ایوب زاده رئیس هیات انجمن‌های ورزشی استان فارس، سید مهدی حسینی نائب رئیس انجمن ساواته کشور و وحید سنایی مربی آسیایی و رئیس کمیته ساواته استان فارس در این سمینار حاضر بودند.

در پایان این سمینار برای شرکت کنندگان گواهی حضور با امضا ژوئل دومژ، ایوون نوژل و حمیدرضا حصارکی اهدا شد.

سمینار آموزشی ساواته با تلاش وحید سنایی مسئول کمیته ساواته زیر نظر هیئت انجمن‌های ورزشی استان فارس با ریاست کامبیز ایوب زاده و دبیر این هیات سعید طاهری برگزار شد.

هنر رزمی ساوات که در ایران با نام ساواته یا بوکس فرانسوی شناخته می‌شود، روشی مشابه کیک بوکسینگ دارد که در هنگام مبارزه از کفش استفاده می‌شود و این ورزش از ابتدای قرن نوزدهم با نام شوسان، با الهام از بوکس انگلیسی، ولی با تفاوت مشهود در استفاده از ضربات پا پایه‌گذاری شد.

انتهای پیام/چ

سمینار آموزشی ساواته آسیا در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار