رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه از کسب رتبه سوم مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک این مرکز در تولید علم فیزیک در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عبادی رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه در گفتگو با خبرنگاران گفت: مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه در تولید علم فیزیک رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه گفت: براساس اعلام سایت ارزیابی مراکز پژوهشی جهان (نیچر ایندکس - Nature Index) محققان این مرکز سال میلادی گذشته در تولید مقالات علم فیزیک رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

عبادی افزود: براساس اعلام این سایت محققان مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه در تولید مقالات (کیو وان q۱) پس از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و دانشگاه شهید بهشتی در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای این مرکز در یک سال گذشتنه ۷۰ مقاله با موضوع فیزیک، نجوم و کیهان شناسی در مجلات معتبر بین‌المللی به چاب رسانده‌اند.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه گفت: محققان این مرکز سال ۲۰۱۷ در تولید و چاپ مقالات isi رتبه هشتم را در میان ۷۶ مرکز علمی پژوهش و تحقیقاتی وزارت علوم کسب کرده بود.

عبادی افزود: هم اکنون ۴ دانشجوی دکترا و ۸ دانشجوی کارشناسی ارشد در این مرکز در زمینه نجوم و اختر فیزیک تحصیل می‌کنند.

مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه تنها مرکز آموزش و تحقیقات در زمینه نجوم، اختر فیزیک و کیهان شناسی در کشور است.

این مرکز فعالیت علمی خود را از سال ۸۱ آغاز کرده است.

انتهای پیام/ش

مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه رتبه سوم را کسب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.