معاون وزیر راه و شهرسازی از توسعه هزار کیلومتری خط ریلی کشور با محوریت اتصال مراکز پنج استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید از ایستگاه اردبیل راه‌آهن اردبیل ـ. میانه اظهار داشت: در دو سال ۹۶ و ۹۷ اتصال ریلی پنج استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و آذربایجان شرقی با اولویت دنبال شده که سه مورد نخست با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اتمام خط ریلی گیلان تا پایان سال افزود: این پروژه عظیم به دلیل عبور از البرز و اتصال به روسیه، هندوستان و جمهوری آذربایجان از اهمیت ویژه برخوردار است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور بیان کرد: عملیات اجرایی مسیر جدید آذربایجان شرقی نیز در حال انجام است و تا پایان سال تا بستان آباد به اتمام خواهد رسید.

خادمی با اشاره به اولویت چند استان از جمله اردبیل تا سال ۹۹ تصریح کرد: در دو سال گذشته در مجموع ۹۷۰ کیلومتر ریل‌گذاری در کشور انجام شده است و اتصال به افغانستان از طریق خاف به هرات بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر خط ریلی نیز گفت: در توسعه راه‌آهن کشور از اوایل سال آینده بررسی نقشه‌ها مجددا آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ع


انجام ۹۷۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.