مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گیلان از تجهیز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیدمازیار سیدنژاد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان آتش نشانی شهرداری رشت برای پشتیبانی فنی از پایگاه‌های آتش نشانی روستایی از تجهیز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی در این استان خبر داد.

وی بهبود عملکرد پایگاه‌های آتش نشانی، سنجش توانمندی‌های عملیاتی، بررسی قابلیت‌های تجهیزاتی و امکانات موجود، شناسایی و ارائه مشاوره‌های لازم در این خصوص و تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی به منظور ارتقاء سطح کارکنان پایگاه‌های آتش نشانی روستایی را از اهداف انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گیلان بازدید مشترک پایگاه‌های آتش نشانی روستایی به منظور بررسی وضع موجود و احصاء نیازها، شناسایی تجهیزات و ماشین آلات نیازمند تعمیر، تدریس دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز‌ها با استفاده از فضای ایستگاه‌های آتش نشانی شهرداری و برگزاری مانور‌های عملیاتی را بخشی از اقدامات آتی در قالب این تفاهم نامه اعلام کرد.

سیدنژاد با بیان اینکه پایگاه‌های آتش نشانی روستایی در سطح استان عملکرد منطقه‌ای دارند، افزود: در حال حاضر ۳۵ ایستگاه آتش نشانی در سطح مناطق روستایی استان وجود دارد که مدیریت این پایگاه‌ها بر عهده دهیاری روستا است.

وی با اشاره به تجهیز کلیه پایگاه‌های آتش نشانی روستایی در ماه گذشته توسط این دفتر اظهار داشت: اقلامی همچون لباس مخصوص، کلاه ایمنی، دستکش، چکمه مخصوص ایمنی، کپسول، نازل و جعبه کمک‌های اولیه از جمله تجهیزات تحویلی به دهیاری‌ها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گیلان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی حین خدمت در بهمن ماه امسال در سطح استان برای آتش نشانان روستایی، بر لزوم استفاده از ظرفیت پایگاه‌های آتش نشانی برای امدادرسانی در مناطق روستایی تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

وجود ۳۵ ایستگاه آتش نشانی در مناطق روستایی استان گیلان

برچسب ها: آتش سوزی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.