دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: ما پیش از انقلاب ٢٣ مدال در المپیک گرفتیم و بعد از انقلاب ٩٦ مدال کسب کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در سلسله نشست‌های بازخوانی چهل سال ورزش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: عملکرد‌ها در ورزش برخلاف سایر بخش‌ها قابل بررسی است. ما پیش از انقلاب ٢٣ مدال در المپیک گرفتیم و بعد از انقلاب ٩٦ مدال کسب کردیم. البته این موضوع را نادیده نگیریم که جمعیت در آن زمان ٣٠ میلیون بوده و در حال حاضر ٨٠ میلیون و توزیع امکانات به مراتب سخت‌تر است. ما در بعضی از مسابقات عملکرد خوب و برخی دیگر افت داشتیم. در دهه ٦٠ تا ٧٠ فقط یک خبرگزاری به نام ایرنا بود و آن هم به خاطر گسترش بحث ورزشی در کشور بوده است که رسانه‌ها هم رشد پیدا کردند.

کبدی در بین رشته های اول ورزشی قرار گرفته است 

شهنازی بیان کرد: به هر حال ما باید ببینیم که چه ارزیابی از ورزش‌های مدال آور و چه انتظاری در کوتاه مدت از رشته‌های ورزشی داریم. دیدگاه استراتژیک وجود دارد که زمانیکه یک رشته ورزشی می‌خواهد ارتقا پیدا کند یک دوره ۱۵ الی ۲۰ ساله را طی می‌کند. زمانی که ورزش کبدی شروع شد، استیصال داشت و به این ورزش نگاه نمی‌شد، اما افرادی بودند که ایستادگی کردند و از امکانات این ورزش استفاده کردند و این ورزش بعد از ۱۵ سال در بین رشته‌های اول ورزشی ما در سطح آسیا قرار گرفته است.

دو و میدانی  ظرف چند سال نمی تواند در المپیک مدال آور باشد 

او ادامه داد: ما برای اینکه ورزش‌های پرمدال خود را ترقی دهیم تا در المپیک به موفقیت دست یابند باید برنامه ریزی کنیم. البته ما به همراه داورزنی و احمدی در ستاد بازی‌ها به رشته‌های ورزشی توجه داریم و رغبتی هم در این زمینه برنامه ریزی کرده است. به هر حال پتانسیل خود را در رشته‌های ورزشی می‌ببینیم و سرمایه گذاری می‌کنیم. این درست نیست که فکر کنیم که دو و میدانی ظرف ۲ تا ۸ سال بتواند در المپیک مدال آور باشد. شاید استعداد و چهره خاصی پیدا شود و مدالی بدست آورد، اما راه حل این است که برنامه ریزی بلند مدت و مستمر داشته باشیم و باید عملکرد خود را هم اصلاح کنیم.

شهنازی درباره اعمال نظر شخصی برخی از روسای فدراسیون‌های ورزشی گفت: بحث من درباره رشته ورزشی خاصی نیست و ثبات مدیریت از اهمیت ویژه‌ای برخورار است. زمانی که مدیران جابه جا می‌شوند سلیقه‌ها هم عوض می‌شود. البته اگر برنامه‌ها مشخص شود و هدف‌ها تعیین شود سلیقه‌ها درصد کمی روی عملکرد یک رشته ورزشی تاثیر می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: 

 
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار