مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی از به بهره برداری رسیدن یک واحد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰کیلووات در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: از سال ۱۳۴۵ برق منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی، تولید، انتقال، توزیع، بهره برداری و توسعه برق استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل را بر عهده دارد.

وی افزود: شرکت‌های توزیع برق نیز به صورت مویرگی با مشترکین ارتباط دارند که در استان آذربایجان شرقی ۲ شرکت توزیعی فعالیت می‌کنند و مشترکین بزرگ‌ترین عضو این زنجیره هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به میزان تولید برق در این منطقه تصریح کرد: ۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات تولید برق داریم که ۳ هزار و ۳۲۰ مگاوات آن مصرف می‌شود.

میلانی همچنین با اشاره به میزان صادرات و واردات برق به کشور عنوان کرد: صادرات و واردات برق در کل دنیا در سیستم‌های الکترونیکی مرسوم است و کشور ما نیز به کشور‌های ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، نخجوان، عراق و افغانستان وصل است و این مراودات وجود دارد.

وی با بیان اینکه در طول تابستان میزان صادرات برق کشور ما به زیر ۱۰۰ مگاوات می‌رسد، افزود: در طول سال، میزان واردات و صادرات به تعادل می‌رسد یعنی به همان میزان که برق صادر می‌کنیم، از کشور‌های همسایه برق وارد می‌کنیم، اما در طول تابستان، بیشتر وارد کننده هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به دلایل خاموشی برق به ویژه در طول تابستان اذعان داشت: نزدیک ۹ هزار کیلومتر خطوط فشار قوی بین شهری در برق منطقه آذربایجان داریم که در معرض آسیب‌های طبیعی است و هر کدام به مشکل بربخورد احتمال خاموشی وجود دارد.

میلانی افزود: صنعت برق تولید و مصرف آنی دارد و امکان ذخیره وجود ندارد، همچنین پیش بینی شده ۷ هزار مگاوات در تابستان آینده افزایش مصرف داشته باشیم که تمهیدات لازم صورت گرفته است.

وی افزود مشترکین باید با تمام توان به سمت مدیریت مصرف حرکت کنند تا از این طریق، حداقل ۳ هزار مگاوات کاهش مصرف داشته باشیم که کاهش ساعات ادارات، تشویق مشترکین کشاورز کم مصرف، تشویق صنایع در جهت تعمیر تجهیزات در طول تابستان و... از جمله این تمهیدات به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی در بخش دیگری از به بهره برداری رسیدن یک واحد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰کیلووات در تبریز خبر داد و گفت: با اتصال این نیروگاه، تعداد سامانه‌های خورشیدی دارای قرارداد خرید تضمینی بهره برداری شده شرکت توزیع نیروی برق تبریز به تعداد ۳ سامانه و با ظرفیت تجمیعی ۱۰۸ کیلووات رسید.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۵۰ مترمربع با هزینه کرد ۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: قرارداد خرید تضمینی این نیروگاه خورشیدی به مدت ۲۰ سال با سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) است.

مدیرعامل برق آذربایجان شرقی در پایان استفاده از منابع فسیلی مثل گاز، گازوئیل و نفت را موجب آلودگی محیط زیست ناشی از سوخت نیروگاه‌های حرارتی به ویژه در زمستان عنوان کرد.

انتهای پیام/ش

یک واحد نیروگاه خورشیدی در تبریزبهره برداری  رسید

برچسب ها: وزارت نیرو ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.